CRM Manager till Euroclear Sweden

CRM Manager till Euroclear Sweden

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Den svenska post-trademarknaden står för närvarande inför spännande utmaningar för att säkerställa att Sverige förblir en attraktiv marknad för investeringar. Som Sveriges värdepapperscentral är Euroclear Sweden en vital del av det finansiella ekosystemet. Euroclear Sweden söker nu en CRM Manager för ett vikariat på ett år, som ska arbeta med processerna runt deras kundresa. I rollen ges du möjlighet att arbeta med specialistteam med lång erfarenhet av finansmarknaden och får chansen att vara med och påverka utformningen av Euroclear Swedens framtida tjänster.

Som CRM Manager kommer du att arbeta med Euroclear Swedens emittent-kunder och bidra till affärsutvecklingen av Euroclears svenska marknad. Du kommer att arbeta med att effektivisera och automatisera kundresan och sätta upp struktur och processer för att hantera och kommunicera med kunder. Du blir en del av Commercial-teamet som idag består av sex personer.

Övriga ansvarsområden:

- Hantera och utveckla nya och befintliga kundrelationer
- Hantera webbinarier och kunduppföljningar för att marknadsföra och sälja Vantage
- Sätta upp nya processer och struktur tillsammans med teamet
- Bygga starka interna och externa nätverk för att erbjuda bästa möjliga rådgivning och service till kunden
- Genom nära kunddialog identifiera framtida kundbehov och nya affärsmöjligheter
- Arbeta med produktteamet för att skräddarsy och implementera tjänster och produkter till kunden


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har något års erfarenhet av att arbeta med Customer Relationship Management och att sätta upp processer och struktur för detta arbete. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundresan inom värdepappershandel, custody och finansiella produkter är det en stor fördel.

Som person är du pragmatisk, flexibel, prestigelös och bra på att leda ditt eget arbete. Vidare är du en relationsbyggare som skapar förtroende och värde i dina arbetsrelationer, både internt och externt. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.

Om Euroclear Sweden
Euroclear Sweden är Sveriges värdepapperscentral. De bidrar till en säker och effektiv hantering av värdepapper på den svenska marknaden och har gjort det sedan 1971, då under namnet Värdepapperscentralen VPC AB. 2008 blev de en del av den internationella Euroclear-koncernen med huvudkontor i Bryssel, Belgien och heter sedan dess Euroclear Sweden.

På Euroclears kontor i centrala Stockholm arbetar cirka 120 personer. Läs mer om Euroclear här (https://www.euroclear.com/sweden/sv.html).

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Euroclear Sweden med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-HP1

sales

administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb


25 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024