OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av CRM-verktyg och gillar att analysera kundresor och därigenom skapa relevant kommunikation och innehåll mot både befintliga och nya kunder? Då är du den vi söker.
Fyrklövern står inför en expansiv och innovativ resa där man nu satsar stort på att utveckla sin egen e-handel i Norden och internationellt. Vi är i startgroparna av en reformerings- och digitaliseringsprocess och vill att du skall vara en bidragande faktor i vårt förändringsarbete och inte minst med på vår framgångsresa! Så sök redan idag.
Om Fyrklövern
Fyrklövern skapar produkter och kollektioner av hög kvalitet inom porslin, glas och heminredning. Fyrklövern har en tydlig vision för hur vi vill hjälpa människor att skapa glädje och gemenskap i sina hem. Genom att erbjuda produkter av hög kvalite inom porslin, glas och heminredning, hjälper vi människor att skapa en vacker och trivsam miljö där både högtider och vardag blir en lyxig tillvaro.
Fyrklövern bedriver försäljning till konsument i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen och Ungern.
Om tjänsten
För att lyckas i rollen är du en prestigelös och kreativ doer som har förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Du räds inte för att arbeta där du står samtidigt som du bidrar med att sätta strategier för utveckla bolaget digitala närvaro. Du går igång på att vara en del av ett bolag i transformation och vill vara en del av vår ambitiösa förändringsprocess. Du är datadriven och kan analysera hela kundresan utifrån olika parametrar. Du kommer sitta som systemansvarig för marketing automation och CRM-system som är knutna till kundresan. Du har även förmågan att samla, segmentera och aktivera kunddata för effektivare kommunikation och marknadsföring för Fyrklövern. Du har god förståelse för vilka KPI:er som behöver sättas upp och hur du optimerar dessa baserat på utfall.
- Analysera utfall från initiativ och kampanjer i tillämpade mätverktyg
- Skapa behovs- och beteendebaserad kundsegmentering och målgruppstyrning
- Data-driven utvärdering och optimering av kundresor
- Säkerställa maximerad effekt av investeringar i digital kundanskaffning och marknadskommunikation
- Definiera och genomföra CRM-aktiviteter och kampanjer baserade i kundinsikt
- Utveckla kundlivscykler
- Kontinuerligt A/B-testa och optimera gränssnitt och aktiviteter för att effektivisera och maximera utfall i linje med affärsmål
- Kvalitetssäkra och identifiera behov av utveckling i CRM-system och kunddatabas
- Har ett öga för design och UX
Din bakgrund
Vi ser att du har 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och fördelaktigt som CRM-analytiker. Du har också en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, digital marknadsföring eller försäljning. Du har tidigare skapat och satt upp kundanpassad digital kommunikation och byggt logik för aktiviteter i olika kanaler. I övrigt har du;
- Erfarenhet av verktyg för CRM, Marketing Automation och analys
- Erfarenhet och fallenhet för webbanalys
- Ett datadrivet och agilt arbetssätt
- Har ett estetiskt öga och kan jobba tätt på designavdelningen
- Engelska - flytande i tal och skrift
Fyrklövern erbjuder
Du kommer till ett familjärt företag som kommer ge dig stor frihet och ansvar för att bygga vidare på deras digitala affär. Då rollen är nyinrättad kommer det ges stora möjligheter framåt att tillsammans med organisationen påverka rollens innehåll, skapa något stort från början och sätta din egen prägel. Fyrklövern erbjuder flexibel arbetstid och arbetsplats.
Placering & Start
Fyrklövern har sitt kontor centralt placerat i Malmö, 5 minuters promenad från Malmö C. Tillträde är enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nis Kehler på telefonnummer 0731 52 91 66 alternativt via mail på nis@ecommercerecruit.se
crm #customeranalysis #fyrklövern #marketingautomation #dukatförlivet