CRM Manager till Life

Arbetsbeskrivning

Om rollen:

På Life är vi stolta över att ha byggt upp en av Sveriges största kundklubbar och du får den viktiga rollen att förvalta och utveckla den. Kundklubben är central i Lifes verksamhet och du kommer att samarbeta med både marknadsteamet och ansvariga för Lifes fysiska butiker för att på sikt få den att växa ännu mer. Ditt ansvar innefattar drift och utveckling på Nordisk basis (Sverige, Norge, Finland)

Vi befinner oss i en spännande förändringsresa och din roll är ny vilket innebär att det finns stora möjligheter att forma och utveckla rollen framåt. Du rapporterar till vår CCO i Stockholm.





Exempel på arbetsuppgifter

Migrera kundklubben till vårt nya CRM-system (Voyado)Sätta strategin för vårt lojalitetsprogram/bonusprogramAktivt arbeta med marketing automationAnalysera och testa nya former av CRM-aktiviteterSamarbeta med butiksledare och skapa aktiviteter genom CRM som skapar engagemang även i våra fysiska butiker





Din bakgrund

Helt avgörande för att du ska lyckas i denna roll är att du tidigare har arbetat operativt med en större kundklubb/lojalitetsprogram.

Utöver det tror vi att du har:



Arbetat i någon form av CRM-systemEn bakgrund inom RetailGärna arbetat i företag som hanterat kundklubbar med en hög andel försäljning i fysiska butikerErfarenhet av att driva projekt

Meriterande men inte avgörande är att ha någon form av utbildning inom kommunikation, projektledning eller digitala medier.





För att lyckas i rollen

Du har tillräckligt mycket erfarenhet för att kunna vara självgående och kunna säkerställa att dina prioriteringar stämmer överens med den satta marknadsstrategin. Du behöver samarbeta tätt med marknadsteam och butikschefer och behöver kunna navigera i en organisation där saker snabbt kan förändras. Du behöver inte hantera den tekniska utvecklingen av CRM systemet men det är bra om du har en förståelse för de bitarna för att kunna agera beställare och ha ett bra samarbete med utvecklare. Att våga ta beslut och leda sig själv är viktiga egenskaper då du på egen hand driver dina projekt, med stöd av teamet. Även din förmåga att analysera och dra slutsatser för att förbättra och utveckla aktiviteterna är viktigt i denna roll.

Mer om Life



Life har ca 350 butiker i Sverige, Norge och Finland med ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Life-koncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar. Du får rabatt på vårt breda hälsosortiment och det viktigaste av allt: Du får jobba med hälsa och hjälpa människor att hitta balansen!





Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (4 oktober)

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se eller Sara Pontander på sp@kimm.se.



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


PR-specialist

4 oktober 2023

8 september 2023