OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.
Vårt kontor ligger med fina förbindelser i Mölnlycke utanför Göteborg men du måste inte sitta där varje dag. Utifrån rådande omständigheter har vi lärt oss att vi mår bäst av, och är mest produktiva när vi kan variera kontorsarbete med arbete hemifrån. Vi välkomnar därför kandidater från hela södra Sverige att söka.
Vad blir ditt uppdrag?
Miljonlotteriet står inför en spännande förändringsresa då erbjudandet skall digitaliseras, försäljningssätten effektiviseras och kraftiga insatser skall göras i marknadsföringen. I den processen är rollen som CRM Manager central. Som CRM Manager har du ett övergripande ansvar för Miljonlotteriets kundresor och utvecklingen av kundrelationen. Du driver det kontinuerliga utvecklingsarbetet av Salesforce och är företagets superuser för Marketing Cloud.
Arbetet utgår från demokratisering av data och proaktiv affärsutveckling genom kundinsikter. I rollen som CRM Manager har du ett tydligt marknadsfokus samt arbetar tätt ihop med kommunikationsavdelning och de olika försäljningsteamen för att uppnå bästa resultat. I rollen arbetar du med att:
• Leda optimering- och utvecklingsarbete av Salesforce Marketing Cloud. Du tar ett ägandeskap över plattformen och agerar superuser genom att vara up-to-date för nya features och sprida kunskap om systemet i organisationen.
• Säkerställa kundresor, användarbarhet och funktionalitet i Salesforce Marketing Cloud.
•. Proaktivt insiktsarbete genom dataanalys för att bygga en djupare förståelse för Miljonlotteriets kundlojalitet tillsammans med Miljonlotteriets analytiker.
• Ansvar för lojalitetsarbetet mot företagets befintliga kunder.
Vem är du?
Du har erfarenhet av en liknande roll med ansvar för lojalitetsarbetet och kundkommunikationen utifrån ett CRM-perspektiv. Erfarenhet av avancerade CRM-system och marketing automation är ett krav och råkar det vara SalesForce och Marketing Cloud du jobbat i är det mycket meriterande. Du har genom dina tidigare erfarenheter kunskapen att bygga ditt arbete utifrån analys och genomarbetade insikter.
Du är analytisk och har förmågan att få med dig andra. Du är trygg i dig själv och din kompetens och kan, genom en pedagogisk framtoning och genomarbetade argument skapa gemensamma målbilder. Du agerar beställare för många olika interna tjänster men har ditt främsta intresse inom marknadsområdet. Du är verbal och har inget emot att ta plats när det behövs. Du gillar att initiera och förverkliga dina idéer och får mycket att hända.
Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).
Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och kommer att påbörja urvalsarbetet efter jul- och nyårshelgerna i vecka v.2, 2021. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!