OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Nelly söker vi nästa stjärna inom CRM och Marketing Automation som brinner för att utveckla kundresan, skapa tillväxt och öka värdet av kundbasen. Har du ett gott affärssinne, drivs av resultat och delar bolagets passion för mode och e-handel, då kan det vara dig vi söker!
Om Nelly
Vi kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg och tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år, därför händer det enormt mycket just nu. Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm och vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärsutveckling. Tillsammans med fler spännande initiativ är det bara början på resan framåt!
Om tjänsten
I rollen som CRM Manager kommer du vara övergripande ansvarig för att utveckla, underhålla och optimera bolagets CRM strategi och automatiska marknadsflöden med målet att maximera kundresa och kunderbjudande. Du arbetar operativt med kunddatabasen och utifrån ett helhetsperspektiv där du identifierar och skapar en förståelse för kundens upplevelse i såväl interna som externa kanaler och säkerställer därefter relevanta och personaliserade erbjudanden. Du arbetar krossfunktionellt och samarbetar nära IT, Inköp, Brand och CX, rollen rapporterar till Head of Sales och i övrigt kommer arbetsuppgifterna bland annat att innefatta;
- Ägandeskap av kunddatabas såväl operativt som strategiskt
- Genom analys och segmentering säkerställa kundbearbetning med relevanta kampanjer och kommunikation utifrån olika delar av funneln
- I nära samarbete med Marketing Automation-specialist effektivisera A/B tester i syfte att kostnadsoptimera kundresa och ROI
- Tillsammans med krossfunktionellt team utveckla och etablera nytt effektivt personaliserat kundutvecklingsprogram
- Agera beställare mot interna och externa kanalägare samt kravställa inom utveckling och kvalitetssäkring för CRM, Marketing Automation och kunddatabas
Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen har du minimum 3+ års relevant erfarenhet av CRM och Marketing Automation, med fördel inom e-handel med fokus på B2C. Du har ett gott track record av datadriven kundförståelse, personalisering av kundresan, lojalitetsprogram och digital försäljning. Du har genom ett affärsdrivet synsätt samlat erfarenhet av resultatfokuserat arbete genom att sätta upp strukturer, processer och KPIer som legat till grund för fortsatt optimering. Har du dessutom följande erfarenheter och egenskaper ser vi stor möjlighet att bli lyckosam;
- Goda kunskaper inom Google Analytics och/eller andra analysverktyg
- En stark vilja att ständigt utvecklas där du har ett stort intresse av att utgå från A/B-test, data och analys
- Trivs i en snabbfotad och resultatinriktad kultur
- Erfarenhet av Apsis / Tealium ses som meriterande för rollen
Som person är du proaktiv, resultatfokuserad och tror på teamwork, något som är viktigt med många kontaktytor internt. Du visar stort engagemang och är en kreativ problemlösare som ser möjligheten i utmaningen och har en tydligt visualiserad målbild.
Nelly erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag med engagerade medarbetare. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt. Du ansluter till ett satsande bolag där företagskulturen andas teamwork, medarbetarna är Nellys viktigaste resurs och tillsammans arbetar man med tydlig team-känsla.
Placering & Start
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås och tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Zophia Karlsson via: zophia@ecommercerecruit.se eller +46 (0)709 367 040
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
nelly #growwithnelly #ecommerce #crm #fashion #marketingautomation