Arbetsbeskrivning
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam ytterligare en CRM Manager vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår målgruppsanpassade kommunikation för Smarteyes.
Vad innebär det att vara CRM Manager?
I rollen som CRM Manager ansvarar du för CRM-aktiviteter med fokus för Smarteyes i Sverige. Du kommer ingå i det växande svenska marknadsteamet som arbetar mot Synoptik och Smarteyes. Idag består teamet av 7 personer som du kommer samarbeta nära. Samtidigt har du en tät dialog och samarbete med det skandinaviska CRM teamet och byråer. Särskilt fokus ligger på att planera och leverera Smarteyes löpande CRM-kampanjer samt rapportera och optimera effektiviteten av dina aktiviteter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Planera, projektleda, utveckla och genomföra relevanta kampanjer.
Arbeta med anpassad och triggad kommunikation under hela kundresan – för abonnemangskunder såväl som direktköpskunder.
Planera Smarteyes CRM aktiviteter för att hålla och optimera CRM-budgeten.
Du kommer arbeta med ständig förbättring av kundlojalitet med syfte att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer, där vi främst vill öka intäkt per kund i vår kundbas genom att hitta nya sätt att personalisera, segmentera och automatisera kommunikationen till nya kunder.
Vem är du?
För att passa och trivas i rollen tror vi att du har minst 2 års erfarenhet av arbete med utformning av CRM-program inom B2C. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta inom retail, e-handel eller abonnemangsaffärer.
Du har projektledarerfarenhet och vana att kommunicera i tal och skrift på både engelska och svenska.
Du är van vid ett datadrivet arbetssätt där rapportering och tester används för att ständigt öka effekten av CRM-kampanjer.
Hos oss blir du del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Du arbetar i en organisation med starkt driv och framåtanda där våra värderingar står i fokus för det vi gör. Hos oss är det högt i tak med stora utvecklingsmöjligheter både lokalt och internationellt. Vi ser att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där det händer mycket.
För oss är personligheten viktig och vi tror att du alltid sätter kunden i fokus och arbetar lösningsorienterat. Du är resultatdriven och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du självgående agerar på egen hand. Du är en duktig kommunikatör som kan förklara och presentera data och processer på ett pedagogiskt och inspirerande sätt. Du är analytisk, strukturerad och mycket intresserad av de möjligheter som den senaste martech-tekniken ger.
Sök tjänsten redan idag!
Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader och vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor i Kista där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.
Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Torbjörn Dahlgren på 076 110 52 38. Urval och intervjuer påbörjas i januari.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.
Smarteyes brinner för göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Tallroth
-
Sara Fornstedt
Kristina Norling
Emma Karlsson
.
Ingrid Tallroth
Sandra Ringström
Conny Svensson
Sim Thoren
Michael Moj
-