CRM Manager - Tombola i Malmö

CRM Manager - Tombola i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du bäst i en dynamisk miljö där får använda dina operativa såväl som dina strategiska erfarenheter? Har du kunskap om kundbeteenden och god förståelse för dataanalys och digitala marknadsföringsplattformar?

CRM Manager är en ny position inom Tombola Sverige vilket innebär att du kommer ges möjlighet att själv definiera och bygga rollen. Vi söker en skärpt och passionerad kollega till vårt nyetablerade svenska team med erfarenhet av att leverera framgångsrika, kundorienterade, innovativa och kommersiellt drivna CRM -program.

Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
I rollen som CRM Manager ansvarar du för Tombolas svenska CRM-strategi och dess genomförande på den lokala marknaden. Du följer upp och analyserar KPI:er så som kundaktivitet, lojalitet och  engagemang i samtliga kanaler. Du säkerställer att kommunikationen ut mot våra kunder är av relevant innehåll och skapar engagemang.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Skapa och utforma en lokal CRM-strategi
Genomföra taktiska och riktade strategiska initiativ på den svenska marknaden
Kontinuerligt analysera, granska och optimera all CRM-aktivitet exempelvis agera på kundinsikter och potentiella affärsmöjligheter
Kontinuerligt bevaka och utveckla kundstrategier för att säkerställa långsiktig lönsamhet
Kartlägga kundbeteenden i syfte att förbättra kundupplevelsen samt uppmärksamma nya kommersiella möjligheter
Ta fram och implementera en kommunikationsstrategi, inklusive copywriting samt kommunicera med befintliga och nya kunder i samtliga kanaler
Genomföra teststrategier för alla aspekter av CRM i syfte att säkerställa det mest effektiva tillvägagångssättet att uppmärksamma företaget och dess produkter
Framställa och förmedla insiktsfulla rapporter baserad på lokal CRM-aktivitet
Samarbeta med Tombolas centrala produkt-, utvecklings-, marknads- och CS/CM-team för att säkerställa att vi är konsekventa i vårt erbjudande samt levererar ett förstklassigt CRM-program 


Arbetstider
Heltid, 40 timmar i veckan. 

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet av en digital marknadsföringsmiljö, inklusive kundanskaffning, retention och aktivering.
Dokumenterad erfarenhet av arbete med databaser, dataanalys, segmentering och digitala marknadsföringsplattformar
En djup förståelse för kundbeteenden, vad som skapar kundengagemang och lojalitet
Med fördel branscherfarenhet och/eller passion för branschen
Förståelse för nuvarande och framtida CRM-teknik, strategier och taktik
God presentationsförmåga, datavana och kunskap om analytiska system




Då du arbetar med kontinuerlig kundkontakt är det väldigt betydande för rollen att du kommunicerar felfritt på svenska i både tal och skrift. Internt är koncernspråket engelska och du måste därför behärska även detta språk i tal och skrift då du har kontakt med kollegor verksamma utanför Sverige.
Vi söker dig som är en duktig, motiverad och engagerad lagspelare. Du är proaktiv och anammar snabbt de senaste mätvärdena och den senaste taktiken för att bibehålla goda kundrelationer. Ditt arbetssätt är noggrant, systematiskt, metodiskt och analytiskt. Din personlighet kännetecknas av ett innovativt tänkande med förmågan att generera och presentera nya tankar och idéer. Du är van att projektleda, organisera och prioritera och har en god kommunikationsförmåga oavsett vilket forum du använder.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Tombola med Randstad. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se

Om företaget
Tombola är ett familjeägt internationellt nätbaserat spelföretag som startades 2006. Huvudkontoret finns i Sunderland men vi har även kontor i Milano, Madrid, Köpenhamn och Gibraltar. Även om vi har vuxit och fortsätter att växa har vi behållit våra kärnvärden - att bygga ett företag som vi kan vara stolta över.
Vi är unika genom att alla våra spel är designade, utvecklade och hanterade av oss internt. Vi uppmuntrar aktivt vårt team att vara med från idéstadiet till live-lanseringen av ett spel. Vårt mål är att vara innovativa och vi uppmanar våra medarbetare att tänja gränserna för ny teknik för att ge våra kunder bästa möjliga upplevelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024