OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.
Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.
Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se
Det går bra för Kappahl och nu satsar vi på att utveckla kundmötet genom att skapa hög relevans och inspirerande kommunikation till våra medlemmar och befintliga kunder. För att lyckas söker vi en CRM & Marketing Automation Specialist. Här ges en unik möjlighet att utveckla kommunikationen till våra befintliga kunder genom att implementera och utveckla ett Marketing automationsflöde samt att säkerställa att rätt kund nås av rätt kommunikation. Är du strukturerad och analytisk - sök tjänsten idag!
Vi erbjuder dig En nyckelroll på Kappahls CRM avdelning som befinner sig på en spännande förändringsresa. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor i en spännande bransch där saker och ting förändras snabbt. Utifrån datadrivna kundinsikter och prediktiv analys ansvarar du för att utveckla kundkommunikationen som ska bidra till en förbättrad kundupplevelse.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att kontinuerligt följa upp och analysera kundens beteende. Du identifierar potentialer som gör att vår kommunikation blir relevant och inspirerande till våra befintliga kunder. Utifrån datadrivna kundinsikter verkställer du att rätt kund nås av rätt och relevant kommunikation i rätt kanal och i rätt tid.
Du planerar, utvecklar och verkställer även autmationsflödet i Kappahls egna kanaler och genomför kontinuerliga a/b-test så att kommunikationen optimeras utifrån innehåll, rubrik och tidpunkt för utskick. Du bidrar även i arbetet till att utveckla kundresorna samt utvecklar och genomför segmenteringar.
Du rapporterar till CRM Manager och ingår i CRM avdelningen som är en del av den kommersiella avdelningen på Kappahl Sales. I CRM-teamet arbetar du nära dina kollegor så som systemansvarig, emailproducenter samt lojalitetsspecialist etc.
Din profil Vi söker dig med erfarenhet av CRM, Marketing automation och har arbetat och agerat utifrån datadrivna kundinsikter.
Du är van att strukturera och planera ditt arbete för bästa leverans.
Du har relevant högskoleutbildning inom Marknadsföring/Ekonomi/IT/CRM eller liknande.
Vi ser även att du har mycket god kunskap av Office-paketet och särskilt Excel samt att du har erfarenhet av CRM system och Google Analytics. Meriterande är om du har erfarenhet av Voyado lojalitetssystem.
Din personlighet Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du trivs med att utföra analyser och att identifiera potentialer. Samtidigt är du en lagspelare och ser vikten av att samverka med olika roller för att uppnå bästa slutresultat. Du är kommersiellt driven och det faller sig naturligt för dig att fokusera på kund, lojalitet och försäljning.
Du är även kommunikativ och bra på att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Du ansöker enkelt genom att besvara några korta frågor och bifoga ditt CV (personligt brev ej nödvändigt). Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast 12.11.2021.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snabbt som möjligt.
Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linda Rudqvist Commercial Manager på telefon +46 70 471 57 60 eller mejl linda.rudqvist@kappahl.com