OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CRM & Retention Specialist till Digital Strategi!
Digital strategi grundades 2009 och har hela tiden haft ett och samma mål. Vi hjälper våra klienter att växa sin affär genom att nå ut till rätt målgrupper i det digitala landskapet och omvandla dem till lojala kunder. Vi gör det på plats hos- och tillsammans med kund och målet är att kunden gör sin digitala förändringsresa med oss. Vi levererar resultat, sätter process och lär upp. Digital Strategi nominerades som Gasellföretag 2018 och har idag verksamhet i Paris och Köpenhamn utöver svenska huvudkontoret.
Din roll som CRM & Retention Specialist
I rollen som CRM & Retention Specialist kommer du tillhöra teamet som jobbar med företagets storkunder. Du ansvarar för att på en mer övergripande nivå driva igenom förändringar som effektiviserar kundernas vardag här och nu men även långsiktigt. Du bidrar med praktiska kunskapar och lösningsförslag för att uppnå mål och resultat samtidigt som du tillsammans med ditt team både genomför och utbildar kunden i utförandet.
Vidare ansvarar för att utveckla och driva automatiserad kommunikation i kundlivscykeln, i nära samarbete med en contentstrateg och resurser kring produkt/teknik. Genom att på ett smart sätt nyttja beteendedata och användarinsikter ser du till att rätt mottagare nås av rätt budskap i både rätt kanal och vid rätt tidpunkt. Allt för att maximera den digitala affären och se till att de har engagerade och nöjda kunder.
Du kommer bland annat arbeta med att:
Välja, utveckla och prioritera kanalval utifrån projektbudget
Bistå i införsäljande av Digital Strategis erbjudande till kunder
Proaktivt utveckla kundens digitala leverans och portfölj inom tilldelade ansvarsområden
Du kommer även bistå i utvecklande och ägarskap för kundvärdeskapande och lojaliserande projekt hos våra kunder. Detta innebär bland annat att:
Implementera kunddialoger och flöden i Marketing Automation-verktyg, företrädesvis Adobe Campaign
Arbeta löpande med analys, optimering, genomförande och uppföljning
Optimera mellan budskap och kanaler för att öka kunders träffsäkerhet
Ständigt A/B-testa och optimera för att effektivisera och maximera effekt
Testa, genomföra, och löpande följa upp automatiserad kommunikation
Ansvara för att sätta upp målgruppsurval till kampanjer och kommunikation i kundlivscykeln
Arbeta med NPS-data och kundinsikt, med målet om en kontinuerligt förbättrad produkt både innehållsmässigt och funktionsmässigt
För att lyckas i rollen är du analytisk och har en god samarbets- & problemlösningsförmåga. Vi ser även att du har en övergripande affärsförståelse då du förväntas kunna se olika situationer ur ett större verksamhetsperspektiv. Du har minst 3 års erfarenhet av operativt CRM-arbete inom B2C digitala prenumerationstjänster. Du har tidigare erfarenhet inom Marketing Automation, företrädesvis i verktyget Adobe Campaign och gärna grundläggande kunskaper inom SQL och Java.
I rollen krävs kunskap i svenska och engelska både i tal och skrift.
Övrigt
Start: Enl. ök.
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Låter rollen som CRM & Retention Specialist till Digital Strategi intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!