CRM-specialist

Arbetsbeskrivning

Som CRM-specialist på Dramaten ingår du i ett starkt kommunikationsteam som tillsammans ansvarar för Dramatens kundkommunikation. Du blir en viktig del i Dramatens utveckling och tillväxt och driver den digitala kundlivscykeln i syfte att bygga långsiktiga kundrelationer, lojalitet och optimera intäkter. Du ansvarar för segmentering och analys av befintliga och potentiella kunder och ser till att våra processer i kunddatabas, kommunikationsverktyg och biljettsystem förs ut i organisationen. 
 
Exempel på arbetsuppgifter Äga årsplanen för kundbearbetning och utveckling av Dramatens kunddatabas  Leda utvecklingsarbetet av nya initiativ inom kundlojalitet, både tekniska och kommunikativa  Planering och implementering av kampanjer och aktiviteter genom hela kundresan – före, under och efter besöket  Leda och utveckla arbetet med underhåll av Dramatens kunddatabas  Uppföljning och rapporter av KPI:er inom kundlojalitet inom hela organisationen  Analys, test och uppföljning av CRM aktiviteter och segmentering  Kravställning gentemot leverantör av kommunikationsplattformar och CRM-system 
Din profil 
Vi söker dig med relevant utbildning inom området och minst tre års erfarenhet av en liknande roll, kanske som CRM-manager eller analytiker på såväl strategisk som operativ nivå. Du har arbetat både med digitala kanaler och traditionella tryckproduktioner och det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.  
 
Som person är du analytisk, samarbetar väl med andra och har den kreativa och lösningsorienterade personlighet som krävs för att utveckla Dramatens CRM-arbete. Det är en förutsättning att du är en lagspelare med en prestigelös hållning. Du har ett flexibelt arbetssätt, är bra på att ta egna initiativ och är självgående. Du har alltid kunden i fokus och brinner för att skapa engagemang. Självklart behärskar du svenska och engelska väl i både tal och skrift.  
 
Intresserad? 
Varmt välkommen med din ansökan! 
Frågor om tjänsten besvaras av Kommunikationschef Thomas Wickell och frågor som rör anställningen besvaras av tf. Personalchef Susanne Ömossa. Facklig företrädare för Teaterförbundet är Jakob Wilhelmson. Samtliga nås på tel. 08-66 56 100.   
 
Sista ansökningsdag är den 27 januari 2019.  
 
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 januari 2019

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024