OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen som CRM-specialist
Som CRM-specialist hos Mini Rodini är du övergripande ansvarig för att öka Customer Lifetime Value hos våra Ecomkunder på minirodini.com. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar all mailkommunikation, market automation, Mini Rodini Society lojalitetsprogram samt CRM-system Uppdraget innefattar både ett strategiskt och operativt ansvar för dessa områden.
Vi letar efter dig som har en drivkraft att utvecklas inom försäljning och insiktsbaserad kommunikation. Du föredrar att jobba datadrivet för att nå dina mål. Du trivs i en miljö där du får dela dina insikter med andra för att hjälpa oss ta nästa steg i vår kommunikation.
Målet med befattningen är att genom att arbeta med kundanpassad kommunikation och erbjudanden, öka både antalet nya kunder men också återköp genom att arbeta med vår existerande kunddatabas och Mini Rodini Society.
Du kommer att arbeta nära E-com teamet och Marknadsteamet där du bidrar med din expertis och dela insikter som du tar fram i din roll som CRM-specialist.
Dina arbetsuppgifter inkluderar att:
• Arbeta och optimera Mini Rodinis CRM i enlighet med företagets övergripande mål och KPI:er
• Sätta en strategi, planera och optimera vår Emailkommunikation baserat på insikter och lärdomar
• Utveckla CRM-systemet och tillsammans med Digital Business Developer kommunicera och kravställare behov och nya funktioner till våra IT-partners
• Sätta strategi för att aktivera och reaktivera potentiella kunder och medlemmarna i Mini Rodini Society
• Vara beställare på material gentemot marknadsavdelningen för att utifrån insikter optimera nyhetsbrevskommunikationen
• Dela insikter med andra teammedlemmar och andra avdelningar i företaget
• Skapa, utvärdera och uppdatera flöden för Marketing Automation
Erfarenhet:
• Relevant utbildning för uppdraget eller motsvarande erfarenhet från E-com och/ eller ett varumärke inom livsstils- eller premiumsegmentet
• Minst tre års erfarenhet som Email - eller CRM-specialist
Kompetens:
• Goda kunskaper i Google Analytics
• Kunskaper om CRM- och ehandelssystem såsom Magento är meriterande
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Personlighet:
Som person är du trygg i din kompetens och kan argumentera och ifrågasätta på ett respektfullt sätt. Du sätter laget före jaget och är duktig på att skapa relationer - men kan som specialist också arbeta självständigt för att nå gruppens mål. Din starka analysförmåga kommer väl till pass, tillsammans med din nyfikenhet för att hitta nya möjligheter att lyfta Mini Rodini till nästa nivå. Självklart kan du också skriva under på våra värderingar, som är ständigt närvarande i vår vardag och affär!
Befattningen är placerad i Stockholm och rapporterar till Ecommerce Manager.
Så här rekryterar vi:
I denna rekrytering samarbetar Mini Rodini med rekryteringskonsulterna We Hunt For Heads.
Du ansöker enkelt genom att klicka här: https://www.uptrail.com/jobb/9894/crm-specialist. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. Som ett komplement till din ansökan kommer du att få slutföra tester som är validerade att förutse prestation i arbetet. De sökande som bäst matchar rollen kallas till intervju. Vi tar referenser på slutkandidat.
Kontakta gärna rekryteringskonsult Magnus Ohlsson, mobil: 0709-941491, e-post med dina frågor och funderingar om rollen och processen: magnus.ohlsson@wehuntforheads.se. Tillträde enligt överenskommelse.
Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast den 16 Augusti