OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk och välorganiserad person som är van att leverera i ett högt tempo utan att tappa fokus? Då kan jobbet som CRM Specialist hos BAUHAUS vara ditt nästa drömjobb.
Arbetsuppgifter:
Som CRM-specialist kommer du ansvara för att utveckla BAUHAUS digitala kommunikations- och lojalitetsprogram. Fokus kommer ligga på att skapa automatiska flöden och säkerhetsställa att vi använder data från vår kundklubb på bästa sätt. Du kommer tillhöra ett härligt gäng på BAUHAUS Marknadsavdelning!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera och samordna CRM-aktiviteter för privat & företagskunder
Analysera, göra målgruppsurval och sätta upp kampanjer i CRM-systemet
Superuser och ansvarig för utveckling och underhåll av CRM-systemet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har förståelse för vad som driver försäljning och lojalitet i både butik och e-handel. Du är analytisk, tekniskt orienterad och har lätt för att sätta dig in i systemstrukturer. Du trivs att arbeta självständigt, kan fatta egna beslut men har inga problem att förhålla dig till att förutsättningar kan ändras från en dag till en annan.
Övriga kvalifikationer:
Gärna 2-3 års arbete av CRM/datadriven marknadsföring inom detaljhandeln
Erfarenhet av att arbeta med kundresor, kartlägga köpbeteenden och skapa kommunikationsflöden.
Kunskaper i Apsis är meriterande.
Goda kunskaper MS Office är ett krav.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Norska är meriterande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Norska är meriterande.
BAUHAUS erbjuder:
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Sundsvall i norr till Malmö i söder.