CRM-specialist

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia fortsätter att utveckla den digitala marknadsföringen och vi behöver stärka upp teamet med ytterligare en vass specialist på digitala medier.
Här får du chansen arbeta datadrivet med CRM och MA, du får också utvecklas tillsammans med drivna kollegor. Du kommer att samarbeta med andra specialister inom segmentet och det digitala marknadsteamet.

Om rollen

Som CRM-specialist arbetar du med det dagliga arbetet att drifta vårt CRM-system & våra Marketing Automation-resor inom MS Dynamics och förbättra givna KPI:er genom ett datadrivet arbetssätt.

Du arbetar tillsammans med andra CRM-specialister och medlemmar i digitala marknadsteamet som tillsammans bryter ny mark inom digital marknadsföring för utbildningssektorn. Du tar initiativ, planerar, driver och slutför.
Exempel på arbetsuppgifter

• Driva CRM-processen framåt med kravställning, testning och analys för att säkerställa att segmenten får de bästa förutsättningarna för sin onboarding i CRM:et.
• Sätta upp varumärken och enheter i CRM:et och sätta upp resor i samråd med marknadsansvarig
• Produktion av formulär, mail och SMS
• Säkerställ UTM-taggning samt dokumentation före överlämning till ansvarig koordinator.
• Ansvara för att beställningar inom CRM & MA genomförs i tid och enligt best practice.
• Ansvara för att följa lagd MA-plan & rapportera eventuella avvikelser
• Utforma, analysera, optimera och följa upp resor & mailutskick.
• Identifiera, dokumentera, följa upp och sprida best practice

Du kommer att jobba direkt under teamets digitala marknadschef och fylla en viktig funktion i det digitala marknadsteamet. Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm.

Om dig
För att trivas i teamet är du prestigelös och öppen, drivs av att skapa bra resultat och en vilja att ständigt utvecklas. Du bör ha förmåga att gå från planeringsstadiet till att driva igenom och slutföra uppdrag och projekt. Du har:

• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av CRM/MA
• Strukturerad
• Lösningsorienterad
• Vilja att lära sig
• Ansvarstagande
• Mycket goda kunskaper i svenska (talad och skriven)
• Grundkundskaper i HTML i meriterande

Känner du att rollen som CRM-Specialist låter som nästa steg för dig att ta? Tveka inte på att söka rollen redan idag! Intervjuer sker löpande och därför kan rollen komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på AcadeMedia så berättar vi mer om de fantastiska möjligheterna med den här tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansvarig rekryterare: Johan Hagegård, johan.hagegard@academedia.se

Mer om AcadeMedia
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Deras 16 300 medarbetare fördelade på drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i deras verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Deras storlek skapar trygghet och skapar förutsättningar till att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 9 april 2022

Liknande jobb


2 december 2024

Social Media Manager på deltid

Social Media Manager på deltid

28 november 2024

Public Affairs Leader

25 november 2024

Public Affairs Partner

25 november 2024