OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du drivande, proaktiv och nyfiken och verkligen går i gång på att analysera data, då finns en riktigt rolig möjlighet att få göra just det som CRM Specialist hos Blåkläder.
Om vår kund
Blåkläder är ett företag som med vår lokala känsla har kommit en bra bit på vägen med att ta över den stora arbetsklädesvärlden. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på 400 medarbetare i 17 olika länder som sätter företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja.
Vi är ett framåttänkande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som har bestämt oss för att vara ett självklart val när arbetskläder kommer på tal! Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst och utvecklas tillsammans om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.
www.blaklader.se
Dina arbetsuppgifter
Som CRM Specialist hos Blåkläder kommer du att ansvara för kunddata och förbereda för förstklassig kundvård. Rollen har ett starkt analytiskt fokus där du arbetar med att förädla data och skapa en intressant kundresa för nya potentiella kunder. Vidare kommer du att skapa förutsättningar för kommunikationsteamet genom att kontinuerligt följa upp och presentera resultatet. Tjänsten är global vilket gör att du även skapar förutsättningar i systemet, äger metodiken och ansvarar för att våra marknader implementerar metod och arbetssätt. I rollen kommer du även att:
• Vara kontaktyta mot systemleverantörer och kravställare mot vår IT-avdelning
• Omvärldsbevaka och säkra att vi har möjlighet att genomföra ständiga förbättringar i kommunikationssätt
• Proaktivt presentera nya fokus och behov i vår kunddatabas
• Ansvara för Dynamics 365 CRM-system och hantering av vår kunddatabas
• Utföra analys av kund och kundresan för att hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder
• Göra uppföljning och rapportering
• Ansvara för löpande analys, optimering och A/B-testning
Din profil
På Blåkläder värdesätter vi personlighet högt och ser därför att du är prestigelös, ödmjuk, lyhörd och nyfiken samt att du precis som vi tycker att laget är det viktigaste. För att passa i denna roll är det av stor vikt att du är självgående inom de projekt och arbetsuppgifter som du ansvarar för. Du är kommunikativ, engagerad och har förmågan att arbeta strukturerat, likväl som du är resultatinriktad och drivande.
Vi tror att du har relevant utbildning inom analys, marknadsföring och/ eller projektstyrning.
nivå och ser gärna att du har arbetat i likande roll.
Vårt koncernspråk är engelska, men ditt främsta kommunikationsverktyg kommer bli svenska, du bör därav hantera både engelska och svenska i både tal och skrift.
I vår företagskultur hjälps alla åt för att nå framgång och det är engagemanget och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder som är avgörande. För rätt person erbjuds en unik chans att komma in i en dynamisk och framgångsrik verksamhet där möjligheten till påverkan och personlig utveckling är stor.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 27 mars. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Victoria Berglund Öberg på victoria.oberg@effektiv.se eller Victoria Hedenquist på victoria.hedenquist@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
CRM, Marknad, Marknadsföring, Dynamics 365, Projektstyrning, A/B-testning