CRM Specialist

Arbetsbeskrivning

Brinner du för CRM system? Fagerhult söker nu en CRM Specialist. Systemet används av våra säljbolag i Sverige och runt om i Europa. Du kommer arbeta tillsammans med en säljprocessutvecklare som har dialogen mot verksamheten och din uppgift är att omvandla krav till systemlösning. Vår strategi är att göra enklare förändringar själva och köpa utveckling och mer komplexa förändringar av vår partner. Arbetet sker både genom kontinuerligt förbättringsarbete samt genom förändringsprojekt.

Kanske har du några års arbetslivserfarenhet kopplat till CRM system eller har du ett brinnande CRM-intresse? Vill du vara med och bidra till en hållbar och ljus framtid för både människor och vår omvärld? Vill du vara en del av ett företag som har en väldigt stark lokal närvaro i bygden men samtidigt verkar på en stor internationell arena?

Denna rollen innebär att vara med och implementera förbättringar och förändringar i CRM-systemet kopplat till förbättringar i säljprocesserna. Vi använder Dynamics CRM. Det förutsätter att man har förståelse för säljprocesserna. Du kommer ingå i en grupp av specialister som tillsammans utvecklar både processer och systemlösningen.
Fagerhult ger dig nu möjligheten att vara del i en spännande resa. Vi söker en person som är driven och intresserad av att fortsätta att förbättra och utveckla CRM lösningen över tid. Du kommer i lagom takt kunna lära dig verksamheten och få utmaningar i den takt vi kommer överens om. Fagerhult har en professionell IT organisation som också kan lära dig hur man arbetar med support och förvaltning.
Beroende på tidigare erfarenhet och utbildning kan vi se över behovet att komplettera med teoretisk kunskap. (exempelvis fördjupning inom Dynamics CRM.)

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer efter introduktions perioden att vara
• Bära ansvaret för att förvalta CRM lösningen.
• Delta som projektresurs i IT projekt.
• Ansvara för framdrift av förbättringsärenden och driva dessa mot konsult.
• Vid intresse driva avgränsade projekt eller uppdrag.
• Vara delaktig i supportarbete kopplat till Jeeves och CRM.
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning alternativt har du förvärvat vad vi bedömer som motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Vi förutsätter att du tidigare arbetat med att utveckla säljprocessen kopplat till befintligt CRM system eller arbetat direkt med systemet. Alternativt att du i löpande verksamhet varit med i en system implementation och fått ett intresse och en förståelse för CRM systemet.
Vi förutsätter att du har erfarenhet av CRM lösningar. Meriterande är erfarenhet av Microsoft Dynamics CRM. Då vi använder Jeeves ERP så är erfarenhet av Jeeves meriterande. Detta för att kunna stötta kring support.
Som person är du organiserad och tycker om struktur och ordning och reda. Att ha vana att jobba självständigt och mot uppsatta mål är också viktigt i rollen.
Din goda förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift hjälper dig i ditt arbete och samarbete med övriga delar av organisationen.
Du ser det som en självklarhet att alltid vara ytterst kund- och serviceinriktad och uppfattas av din omgivning som lättsam, mycket kommunikativ och social i kontakten med andra. För dig är det en självklarhet att vända problem och motgångar till möjligheter och utvecklingspotential. Du har en fallenhet för att inspirera, engagera och motivera din omgivning och få dom att se möjligheter som uppkommer vid olika typer av utmaningar i verksamheten.
Då tjänsten kan innebära resor så förutsätter det att du har B-körkort.

På Fagerhult uppskattar vi ett gott humör, ett härligt engagemang, ett stort inre driv och glimten i ögat!

Om Fagerhult

Fagerhult skapar förstklassiga belysningslösningar som förbättrar människors välbefinnande i professionella och offentliga miljöer. Med hållbarhet och uppkopplade lösningar i centrum fokuserar vi på kontor, skola, hälso- och sjukvård, retail och utomhusapplikationer. Vi eftersträvar ett nära samarbete med kunder och partners på den europeiska marknaden, samt tillhandahåller belysningslösningar globalt – ofta med skräddarsydda lösningar för kunden.

Varumärket Fagerhult omfattar både produktbolaget Fagerhults Belysning AB (baserat i Fagerhult, Sverige) och 13 säljbolag med placering runt om i Europa. Baserat på kunskap om ljusets positiva inverkan på människan utvecklar och producerar vi innovativa belysningslösningar som marknadsförs och säljs via Fagerhults säljbolag. Totalt är vi cirka 1 000 personer, och av dem är nära 38 % kvinnor och 62 % män.

Fagerhult ingår i koncernen Fagerhult Group, ett av Europas ledande belysningsföretag, med 12 olika varumärken och 4 100 anställda i 28 länder runt om i världen.

Läs gärna mer om oss här https://www.fagerhult.com/sv/o...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagerhult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Tegelviksgatan 32
None

Postadress

Tegelviksgatan 32
Stockholm, 11641

Liknande jobb


23 december 2024

System Manager to Boliden Group

System Manager to Boliden Group

23 december 2024

Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024