OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DOZ Apotek är en svensk apotekskedja sedan 2009 och är sedan 2021 en del av CEPD N.V (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör i Europa med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
DOZ Apotek har ca 70 apotek runt om i Sverige. Vår ambition och vision är att alla skall få råd till en bättre hälsa. Vi är en nytänkande apotekskedja som genom rådgivning av kvalificerade farmaceuter, egenvårdspecialister, noga utvalda tjänster och prisvärdhet vill ge råd till en bättre hälsa – i dubbel bemärkelse. DOZ Apotek vill finnas tillgänglig för alla kunder när och där de vill handla och erbjuder utöver fysiska apotek även en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård.
Rollen
I rollen som CRM Specialist blir du en viktig del i att säkerställa och skapa en positiv kundupplevelse för våra kundklubbsmedlemmar och våra nya kunder samtidigt som du driver försäljningen till nya höjder. Du ansvarar för att skapa ett bra innehåll i alla kanaler som har fokus på både mervärde för kunder samt att du är med och skapar resultat för bolaget och arbetar för att våra apotek skall ha de bästa förutsättningarna för att värva nya medlemmar.
Som CRM Specialist kommer du främst arbeta med att utforma och vidareutveckla kundklubben och kundklubbserbjudandet. Du tar ägandeskap kring att driva kundklubben och dess erbjudanden. Du driver kundlojalitet och försäljning till kundklubbsmedlemmar med hjälp av CRM och Marketing Automation. Du kommer att skapa och arbeta med uppföljning av utskick, statistik och även skapa innehåll och sätta upp rätt automatiska flöden för att öka försäljningen.
Vi är ett litet team på marknadsavdelningen där vi jobbar nära varandra och stöttar varandra. Därav ingår det även typiska marknadskoordinerande uppgifter i rollen samt att du är den stöttande funktionen kring frågor om kundklubben.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till Marknads- och Kommunikationschef.
Vi söker
För att lyckas i rollen krävs det att du är en ”doer” som är van att driva på ditt eget arbete framåt. Du är kreativ, handlingskraftig och idérik. Uppskattar varierande arbetsuppgifter men där det finns ett tydligt fokus och mål. Den kreativa ådran hos dig finns både i skapandet av säljande och inspirerande texter men även inom det strategiska, automatiserade flöden samt planerandet mot budget och analys.
Som person är du nyfiken, social och positiv men framför allt vet du hur viktigt det är att alltid leverera en grym kundupplevelse.
Hos oss är det ofta högt tempo där vi hjälps åt. Viktigt att du är prestigelös och lösningsorienterad. För dig är ett gott samarbete betydelsefullt och du är mån om goda relationer med såväl kollegor som kunder. Du är våra värderingar! Tillsammans är vi nytänkande, tar ansvar, visar respekt och har alltid kunden i centrum.
I din ryggsäck
Du har en relevant eftergymnasial utbildning. Viktigast är dock att du har den praktiska erfarenheten av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat i CRM-system och med Marketing Automation. Har du erfarenhet från arbete med kundklubb inom retail är det starkt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vad vi erbjuder
DOZ Apotek erbjuder dig en dynamisk miljö i en bransch som gör skillnad och nytta i vårt samhälle. VI agerar på den svenska marknaden men med internationella muskler. Vi är i början av en enormt spännande resa med starka och entusiastiska ägare, kompetenta medarbetare och behövande kunder på en konkurrensutsatt marknad.
Vill du vara med oss på en stark tillväxtresa där du och din insats kommer att göra skillnad? Sök då tjänsten redan idag.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KiMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller Linkedin-profil via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att vi ska kunna göra den bästa matchningen genom att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Johansson på malin.johansson@wise.se
Välkommen med din ansökan!