OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och datadriven CRM, har du stort digitalt och tekniskt intresse och vill du bli en del av ett tvärfunktionellt team med stark laganda? Vill du dessutom jobba med starka varumärken som Lotto, Triss och Eurojackpot kan detta vara den perfekta rollen för dig.
Vi söker nu en strategiskt inriktad CRM Specialist som bland annat kommer arbeta med att identifiera och implementera effektiva CRM-lösningar som hjälper oss att bygga och underhålla starka kundrelationer. Rollen blir en viktig del av vårt affärsdrivande agila CRM team som består av en Head of CRM, två Marketing Automation Specialists, två CRM Analytiker och en Content Manager.
Vad kommer du att göra?
Som CRM Specialist kommer du att vara den primära länken mellan affärsverksamheten och IT-Martech avdelningen och tillsammans Head of CRM kommer du ansvara för att driva förflyttning, kravställa och driva på den tekniska utvecklingen inom Martech, säkerställa genomförandet i organisationen samt utveckla strategier för tillämpning.
Rollen är till sin natur såväl strategisk som operativ och verkar i gränslandet mellan affärsutveckling, business analysis och till viss del informell projektledning. Den handlar till stor del även om att identifiera och utveckla nya möjligheter med teknik som grund vilket kan omfatta såväl automatisering och personalisering som annan typ av effektivisering. Att kunna ta fram och estimera business case är en annan självklar del av rollen. I detta kommer du bidra till att skapa ökat affärs- och kundvärde genom datadriven affärsutveckling i våra egna digitala kanaler i syfte att maximera intäkter på ett ansvarsfullt sätt samt att förbättra kundupplevelsen.
Som CRM Specialist kommer du tillsammans med övriga teamet även ha en viktig roll i att ytterligare utveckla vårt CRM arbete kommersiellt, så att rätt kund får rätt budskap vid rätt tillfälle i rätt kanal.
Är du den som kommer göra det?
Vi söker en relationsorienterad person med god förmåga att skapa engagemang och vara drivande. Du ska ha gedigen erfarenhet av datadriven CRM och bred kunskap om Martech-området i allmänhet och har du dessutom kunskap om Adobe-stacken i synnerhet är det extra meriterande. Vidare bör du också ha god förmåga att samarbeta med andra teammedlemmar och vara öppen för att lära dig nya saker.
Kvalifikationer och erfarenheter:
- Relevant akademisk utbildning
- Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete med CRM/kundprogram/lojalitetskoncept från större B2C företag med stora datamängder
- God teknisk kompetens i kombination med god förståelse för CRM och marknadsföringsstrategi och hur teknik kan användas för att effektivisera processer och förbättra resultat
- Innovativ och nytänkande
- Analytiskt och strategiskt mindset
- God kommunikationsförmåga
- Erfarenhet av agila arbetssätt och agil metidik är ett stort plus men inget krav
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Tur
På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i antingen Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Vi älskar vårt jobb, men vi älskar också semester! Under några veckor i sommar kommer vi som jobbar med rekryteringen vara lediga och det kan därför dröja lite längre tills vi kan återkoppla på din ansökan eller om du har några frågor. Tack för ditt tålamod och vi hoppas att du också passar på att njuta av sommaren. Medans du väntar kanske du är nyfiken på att spana in våra förmåner? Då hittar du dem här (https://career.svenskaspel.se/pages/formaner).
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page).
För frågor om tjänsten, kontakta gärna Joacim Sandström, joacim.sandström@svenskaspel.se (joacim.sandstr%C3%B6m@svenskaspel.se)
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453