CRM-specialist

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Skaraborg

Nu söker vi en CRM-specialist för att fortsätta vårt arebete mot en mer kundinsiktsdriven organisation där kundens perspektiv och upplevelse tas till vara.

Om jobbet
I rollen som CRM-specialist arbetar du med att ta fram kundresor, optimera kundflöden, ta fram planer för bearbetning av olika segment, arbeta med förflyttning till ett mer proaktivt arbetssätt och koordinerar insikter från mätningar inom NKI, NPS, varumärkestracking och kampanjuppföljning. 
Du kommer också säkerställa att vi har dialog med kund på rätt sätt i rätt kanal genom hela kundlivscykeln och kundens livsfas. 
Rollen kräver att du har ett gott samarbete med chefer och medarbetare som arbetar med kundmötet i vardagen samt de som arbetar med liknande uppdrag på andra länsförsäkringsbolag.
Tjänsten är ett vikariat tom 30 september 2024

Vem är du?
Du måste ha kunskap och erfarenhet av Marketing Automation-system, och allra helst Adobe Campaign Classic. Tjänsten verkar inom området för marknad, försäljning och affärsutveckling vilket gör att vi söker en person som har stor förståelse och engagemang för detta område. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen eller liknande är detta meriterande.
I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper där framför allt nyfikenhet, en positiv attityd och stor vilja att vara med på en utvecklingsresa är avgörande. Då du kommer vara med och bidra till att utveckla arbetsområdet är det är viktigt att du är:
* framåt och nyfiken. Du tycker det kul att lära nytt och drar dig inte för att utforska någon idé eller nytt spår. Du får gärna inspirera kollegor till att tänka i nya banor
* logisk och analytisk. Du har lätt att se mönster och behärskar en del kodning. Du gillar data och förstår hur den hänger ihop i en databas. 
* självgående och ansvarstagande. Du kan själv planera och strukturera ditt arbete. Du kan hantera flera olika uppdrag parallellt och leverera till flera olika beställare. 
* en god kommunikatör. Insikterna från ditt arbete och din kompetens ska delas med kollegor som inte är lika insatta eller har din kompetens. 
* tekniskt skarp. Arbetet kommer ske i gränslandet för digitala plattformar, tech och IT. Du behöver därför ha god förståelse för hur Mar-tech, CRM och affärssystem hänger ihop, både för ditt eget arbete och för de uppdrag där du behöver kravställa andra för att du/vi ska lyckas


Om oss
Länsförsäkringar Skaraborg är ett kundägt bolag som erbjuder försäkring, bank och fastighetsförmedling i Skaraborg. För oss som arbetar i bolaget blir uppdraget tydligt eftersom kundnytta och ägarnytta är samma sak.
För oss är det viktigt med nöjda kunder som valt att skydda, spara och låna på hemmaplan. Det skapar värde som på olika sätt kommer våra ägare, det vill säga våra kunder till godo.

Mer information
Personalrepresentant: Oskar Larsson 0500-77 70 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Skaraborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Besöksadress

RÅDHUSG 8
SKÖVDE

Postadress

BOX 600
SKÖVDE, 54129

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024