OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
CRM Specialist AcadeMedia
Vad erbjuder vi?
Som CRM specialist på AcadeMedia erbjuder vi dig en spännande roll på en rolig och kreativ arbetsplats.
Rollen/arbetsuppgifter
I din roll arbetar du ofta självständigt med dina uppdrag, men självklart också tillsammans med Marketing automation manager, dina kollegor inom Digitala Marknadsteamet och kollegor inom koncernens marknadsavdelningar, alltifrån projektledare och marknadsansvariga till webbutvecklare. Vi har regelbundna gemensamma avstämningar.
Som CRM-specialist arbetar du med det dagliga arbetet att drifta vårt CRM-system & våra Marketing Automation-utskick inom MS Dynamics. Ditt främsta ansvarsområde är att säkerställa att MA-resor och utskick går som planerat och med hjälp av data vidareutveckla och optimera dessa mot givna KPI:er. Du ska tillsammans med övriga specialister skapa synergier med segmentets övriga marknadskanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt, framtidstänkande och fyller en viktig roll i vårt digitala marknadsteam. Du tar initiativ, planerar, driver och slutför.
Arbetsuppgifter:
• Driva CRM-processen framåt med kravställning, testning och analys för att säkerställa att segmenten får de bästa förutsättningarna för sin implementering i CRM-systemet.
• Implementera varumärken och enheter i CRM:et och sätta upp resor i samråd med marknadsansvarig och ansvarig koordinator
• Produktion av formulär, mail och SMS i samråd med marknadsansvarig och ansvarig koordinator.
• Säkerställ UTM-taggning samt dokumentation.
• Segmentering utifrån varumärkets behov, samt leads och beteende.
• Ansvara för att beställningar inom CRM & MA genomförs i tid och enligt best practice.
• Leverera enligt beställare/segmentets KPI:er för CRM & MA.
• Ansvara för att följa lagd MA-plan & rapportera eventuella avvikelser.
• Vara delaktig i kontinuerliga avstämningsmöten med marknadsansvariga för givna varumärken.
• Utforma, analysera, optimera och följa upp resor & mailutskick.
• Identifiera, dokumentera, följa upp och sprida råd och erfarenheter i organisationen.
• Jobba med strukturering av arbetssätt och en löpande optimering av resor & utskick genom dokumentation av arbetssätt.
• Vara delaktig i att stötta och utbilda i CRM & MA internt.
• Delta i specialistmöten med andra CRM-specialister för att hålla dig uppdaterad inom de olika segmenten samt dela kunskap inom branschen.
• Hålla dig uppdaterad runt best practice och nya funktioner inom CRM & MA.
Vi söker dig som har
• Minst 2 års erfarenhet av arbete med CRM & Marketing Automation
• Erfarenhet av att ha arbetat med CRM / Marketing Automation-system, gärna MS Dynamics 365, och byggt MA resor
• Erfarenhet av A/B-testning och andra analysverktyg för att säkerställa resultat.
Du har en utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation. Vidare tänker vi att du har cirka 2 års erfarenhet av att ha arbetat inom motsvarande ansvarsområden. För att vara framgångsrik i denna roll behöver du vara strukturerad, samarbetsvillig och hålla en hög servicenivå.
Att du tilltalas av att analysera behov och testa nya saker ser vi som en förutsättning för att trivas i rollen som CRM-specialist. Ett plus är att du har viss teknisk kompetens inom något typ av marknadsföringssystem.
Du motiveras av att kunna bidra och tilltalas av att ingå i ett större sammanhang som uppnår mål tillsammans. För att vara framgångsrik i rollen bör du ha en pedagogisk förmåga så att du på ett enkelt och tydligt sätt kan presentera data för olika typer av målgrupper.
Anställningen
Anställningen är en heltidstjänst med start omgående. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du kommer vara anställd av AcadeMedia Support AB och när corona-restriktionerna tas bort kommer du sitta i våra fräscha lokaler centralt i Stockholm.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-02-20. Ansök genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor?
Kontakta rekryterande chef, Head of Digital Marketing Helena Thun, helena.thun@academedia.se
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se