CRM Specialist

CRM Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga världens bästa e-handelsupplevelse? Nordic Nest växer så det knakar och vi behöver nu förstärka teamet med en CRM specialist som kan hjälpa oss att lyckas med vårt mål att skapa världens bästa kundupplevelse.
På Nordic Nest så sätter vi alltid våra kunder i fokus. Vi söker nu någon med erfarenhet och stor passion för CRM som kan lyfta vårt arbete inom detta område till nästa nivå och vara med och driva och utveckla vårt arbete inom digital marknadsföring.
Du är antagligen nyfiken, analytisk och strukturerad. Du sätter alltid kunden i fokus och brinner för att säkerställa bästa möjliga upplevelse för våra kunder. Du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa att vi tar hand om våra kunder och skapar rätt innehåll för dem under olika delar av deras kundresa. Samt vara drivande i vårt arbete med att öka kundnöjdhet och förbättra vår kundupplevelse. Rollen kommer att rapportera till vår Head of Customer Experience.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Att genom segmentering, optimering och analyser säkerställa rätt budskap vid rätt tillfälle i rätt kanal och ständigt arbeta för vårt mål att leverera världens bästa kundupplevelse.
Analysera data och fatta datadrivna beslut för att öka kundnöjdhet och förbättra kundupplevelse och relevans för våra kunder.
Hantera och optimera vår CRM-automatisering.
Säkerställa att RFM-segmentering är inbäddad i vår regelbundna och automatiserade kommunikation.
Skapa och agera på strategi för att förbättra RFM och öka kundnöjdhet samt livstidsvärde för våra kunder.
Analysera nyhetsbrev, utskick, design och segmentering för att skapa bästa möjliga kommunikation och kundupplevelse.
Löpande A/B test av material, innehåll och kommunikation.
Säkerställa att vi har högt uppsatta mål och når upp till dem inom kanalen.
Driva på arbetet med RFM, kundnöjdhet och kundupplevelse genom gränsöverskridande arbete mellan avdelningar inom bolaget.
Baserat på data och analyser ta fram, föreslå och utvärdera nya CRM-kampanjer


För att lyckas i rollen så tror vi att du har:
2+ års erfarenhet av att arbeta med CRM eller i en mer strategisk roll inom e-handel.
Erfarenhet av att jobba med automatisering och automatiserade flöden.
Förmåga att hantera stora mängder data och arbeta datadrivet.
Stark kommunikationsförmåga.
Stark analytisk förmåga samt möjlighet att tänka och agera kritiskt och pragmatiskt.
Förmågan att agera problemlösare
En vilja och passion för att prova nya saker och tillvägagångssätt och är inte rädd för att testa nya saker.
En förmåga att ALLTID sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelse för kunden.


Låter det spännande? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss!
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Öjner, Head of Customer Experience via mail erik.ojner@nordicnest.com . Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, med inledande 6 månaders provanställning.


Vi går vi igenom ansökningar löpande och planerar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


6 november 2024