CRM-Specialist inom medicintekniskt företag

CRM-Specialist inom medicintekniskt företag

Arbetsbeskrivning

Brinner du för digital marknadsföring med hjälp av alla de senaste metoderna?
Som vår CRM-specialist kommer du att bli systemägare till vårt CRM-system och leda införandet av marketing automation. Du kommer att driva utbildning och utveckling av dessa system; Salesforce och Marketing Cloud. Du kommer inledningsvis att arbeta som projektledare då systemet ska implementeras och användas av hela den nordiska försäljningsorganisationen och vara vår kontaktperson med de ansvariga kollegorna på huvudkontoret.
Du kommer få möjlighet att arbeta tvärfunktionellt med kollegor på olika avdelningar (kundservice, marknadsföring, försäljning och ekonomi) för att anpassa utvecklingen av systemen och utbildningar. Du kommer också att arbeta aktivt med huvudkontoret för att säkerställa att systemet anpassas till våra behov.
Positionen ingår i det nordiska marknadsteamet. Du kommer i den här rollen ha 7 andra kollegor och du kommer att rapportera till den nordiska marknadsdirektören inom Wholesale.
Du kommer få följande huvudsakliga ansvarsområden:
Upprätta projektplan inklusive kommunikationen och verktyg för utvecklingen av CRM-systemet för att säkerställa hela organisationens engagemang
Anpassa systemet, utveckla olika dashboards för bland annat försäljningsstatistik för de fyra länderna i Norden.
Göra databasuppbyggnad och underlätta användandet via lokala key users.
Anordna utbildningar till medarbetarna i den nordiska organisationen och sätta upp specifika planer för fortbildning med hjälp av huvudkontoret
Ge allmän utbildning vid lansering av nya funktioner
Vara den nordiska samordnaren för kontakt med huvudkontoret.


Om du har gedigen erfarenhet av Salesforce och Marketing Cloud eller motsvarande CRM-system sedan tidigare kommer du ha en god grund för att passa in i rollen. Om du dessutom är stark inom kommunikation, är analytisk med god affärsförståelse och har förmåga att förstå vad som ger värde för den lokala organisationen kan detta vara din nästa utmaning. För att lyckas i den här rollen är det en fördel att vara självgående och entusiastisk med förmåga att inspirera andra.
All kommunikation med kollegor utanför den nordiska organisationen sker på engelska, både i tal och skrift och du behöver därför vara bekväm med att arbeta på engelska. Vi förväntar oss också att du är flytande i minst 1 nordiskt språk (svenska/danska/norska eller finska).
Tjänsten är företrädesvis placerad i Stockholm / Solna, men kan också vara placerad i Halmstad.
Tjänsten kommer vara en tillsvidareanställning i bolaget Sonova Nordic AB.
Sonova Nordic AB är en del av Sonovakoncernen som utvecklar och säljer hörhjälpmedel över hela världen. Sonova har även en fristående hjälporganisation: Hear the World, som bistår med hjälpinsatser för att hjälpa barn med behov att få hjälp och tillgång till hjälpmedel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Phonak AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Postadress

Svetsarvägen 7
Solna, 17141

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024