CRM-Specialist med Salesforce-kunskaper

Arbetsbeskrivning

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

https://www.youtube.com/watch?v=n957Dw1SXNU&feature=emb_title

Vad blir ditt uppdrag? 

I rollen som CRM-Specialist har du ett övergripande ansvar för Miljonlotteriets kundresor och utvecklingen av kundrelationen. Du driver det kontinuerliga utvecklingsarbetet av Salesforce och är företagets Superuser för Marketing Modulen. Arbetet innebär ett nära samarbete med alla delar i organisationen genom demokratisering av data och proaktiv affärsutveckling genom kundinsikter. I rollen som CRM-Specialist arbetar du med att:

·        Leda optimering- och utvecklingsarbete av Salesforce Marketing Cloud.

·        Säkerställa kundresor, användarbarhet och funktionalitet i Salesforce Marketing Cloud.

·        Ansvarig för att orkestrera lojalitetsarbete utifrån kundinsikter till alla intressenter inom bolaget.

·        Genom datadrivna kundinsikter, kontinuerligt vara proaktiv i dialogen med kollegor och arbeta fram försäljning- och lojalitetsaktiviteter.

Vem är du? Du är en person som följer den digitala CRM-utvecklingen och kan omsätta det i idéer för optimal kundupplevelse genom datadrivna kundinsikter. Du har ett högt engagemang och är kundfokuserad. Mot dina kollegor och samarbetspartners har du ett entusiasmerande sätt genom att påvisa ett framåtsträvande engagemang i ditt arbete. Du gillar att jobba i team och är inte rädd för att vara både strategisk och operativ utifrån datadrivna insikter. Du är specialisten inom ditt område. Därför agerar du med en självledande inställning där du har förmågan att ta egna beslut för att nå uppsatta mål och resultat. 

Vad gäller erfarenhet och specifikt kunnande ser vi följande:

•          Minst 3 års erfarenhet av arbete med CRM eller kundanalys.

•          Du har arbetat datadrivet med komplexa kunddata.

•          Meriterande med erfarenhet av digital marknadsföring och analys.

•          Meriterande om du har erfarenhet av Salesforce Marketing Cloud och/eller Salesforce Trails.

•          Certifiering i Google Analytics är meriterande.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor.

Vi jobbar med löpande urval och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024