OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Har du erfarenhet av CRM och Marketing Automation och hur vi kan göra skillnad för våra kunder? Har du starkt kundfokus och kompetens om olika målgruppers behov? Drivs du av att göra skillnad i en viktig samhällsfråga? Då kan du vara den vi söker.
Vi söker just nu en CRM-specialist till avdelningen digitala tjänster på Arbetsförmedlingen.
Arbetsförmedlingen, Verksamhetsområde Direkt
Arbetsförmedlingens Verksamhetsområdet Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler. Målet är att göra vårt tjänsteutbud tillgängligt för kunden på kundens villkor: rätt tjänst vid rätt tidpunkt i rätt kanal. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner. Vi ska erbjuda kunderna ett komplett stöd i de digitala kanalerna som snabbare leder kunden till nytt jobb eller utbildning.
Arbetet som CRM-specialist
I rollen som CRM-specialist tillhör du CRM-teamet och arbetar i nära samarbete med övriga i teamet med att utveckla avdelningens CRM-arbete. Som CRM-specialist på Arbetsförmedlingen ansvarar du för att planera och leverera aktiviteter kopplade till våra CRM-strategier. Du kommer att formulera och följa upp effektmål och KPI:er för genomförda CRM-aktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- planering och genomförande av utskick via vårt CRM-system
- omsätta kundbehov och kundinsikter till riktade kampanjer/aktiviteter
- löpande rapportering och uppföljning av CRM-arbetet
- analys och sammanställa rapporter
- kombinera data från olika källor, t.ex. internt CRM-system och webbdata för att förbättra förståelsen för kundernas beteende
- utveckla och optimera kommunikation och innehåll för olika målgrupper
- producera innehåll för riktade utskick
- utveckling av CRM-arbetet inom Arbetsförmedlingen
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad med sinne för både detaljer och helhet. Självklart har du ett stort intresse och erfarenhet av marknadsföring, analys och kundbeteende.
Du är initiativtagande, driven och noggrann i ditt arbete. För att axla rollen är det viktigt att du är samarbetsinriktad men samtidigt har god förmåga till självständigt arbete och får saker genomförda snabbt. I den spännande förändringsfasen vi befinner oss i är det avgörande att du är kreativ, resultatinriktad, driven och har förmågan att utveckla nya arbetssätt. Vi ser gärna att du har ett stort samhällsintresse och gillar att följa med i aktuella ämnen. Du är analytiskt lagd och förmåga att tolka resultat.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:
- tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är att du har:
- eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande kunskap som anses likvärdig
- 1–2 års arbetslivserfarenhet eller utbildning inom CRM eller Marketing Automation
- erfarenhet från arbete med CRM-system som Apsis, Odoo, Salesforce eller Hubspot
- erfarenhet av marknadsarbete och målgruppsanpassade kampanjer
- erfarenhet av att arbeta med löpande optimering, genom t.ex. A/B-tester
- erfarenhet av att kommunicera insikter till olika interna målgrupper
- erfarenhet av att genomföra, visualisera och presentera analyser
- vana att initiera, driva och slutföra projekt
- mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Övriga meriter
Det är meriterande att du har:
- erfarenhet av webbanalys
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Solna
Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, lärandetimme, föräldralön som ett exempel ur det statliga erbjudandet. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-08-20 märkt med Af-2021/0043 2085. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vid ansökan får du svara på kvalifikations- samt urvalsfrågor.
Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från ett evidensbaserat urval där urvalstester används i rekryteringen.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.