OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mår du bra av att jobba i en miljö där du kan få utmanas, tänka kommersiellt, vara med och påverka och fira segrar ofta? På INTERSPORT vill vi vara bäst och kan erbjuda dig en vansinnigt rolig resa med massor av utmaningar i ett högt och härligt tempo.
På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv!
Vi söker nu en konverteringsdriven och passionerad CRM-specialist som har siktet inställt på att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi tror att vägen till att skapa en köpupplevelse i världsklass bygger på ödmjukhet, teamwork och personligt engagemang hos våra medarbetare!
Är du redo att ge dig in i matchen?
Tjänsten är Tillsvidare på heltid och utgår ifrån kontoret i Mölndal, Krokslätts fabriker där du en en del av vår underbara marknadsavdelning. (Vi tillämpar 6 mån provanställning)
Det här innebär rollen
Din nya roll som CRM Specialist handlar om att analysera kundbeteende samt föreslå aktiviteter som ökar lojalitet, återköp och konvertering. Vi söker dig som är resultatorienterad och nytänkande som kan driva det operativa CRM arbetet, ta fram datadrivna beslutsunderlag för förbättring av användarupplevelser och bidra med kunskap för tvärfunktionellt lärande mellan säljkanalerna, marknad och sortiment.
Låter detta som ett jobb för dig? Då hör du hemma hos oss på INTERSPORT- världens största sportkedja!
Arbetsuppgifter
• Framtagande av aktivitetsplan och integrering av den i företagets övriga kampanj- och aktivitetsplan
• Framtagande av taktik för datadriven kundsegmentering och målgruppsanpassning
• Driva och utveckla kundkommunikationen och automationer under hela kundresan
• Planera och producera e-post och andra CRM-kanaler
• Kontinuerlig analys och uppföljning av kunddatabas och genomförda aktiviteter i syfte att hela tiden lära och utveckla
• Definiera och följa upp KPI:er samt skapa rapporter och löpande föreslå justeringar i kommunikationen
• Vara med och driva utvecklingsprojekt inom CRM baserat på strategi och uppdrag från Styrgrupp CRM
Vem söker vi?
• Vi ser att du har relevant akademisk utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom CRM, e-post och digital marknadsföring
• Mycket god vana av arbete i Qlickview, Apsis, EG Loyalty eller motsvarande verktyg för att driva CRM/Lojalitetsprogram.
• Ett kommersiellt driv och god förståelse för kundresa, kundsegmentering och målgruppsanpassning.
• Analytisk förmåga och passion för data samt att du kan omsätta detta till proaktiva sälj- och lojalitetsåtgärder.
• En kreativ, resultatinriktad, driven person med förmågan att utveckla nya arbetssätt på ett innovativt sätt.
• Stor samarbetsförmåga som uppmuntrar och lyfter dina kollegor.
Det här tror vi på
I allt vi gör så tror vi att nöjda medarbetare är grunden. Är våra medarbetare nöjda så kommer vi att kunna göra våra kunder nöjda och det är så vi tror att vi fortsätter vår väg mot att bli sveriges mest insipirerande sportdestination!
Din ansökan
Ansök redan idag! I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta glenda.marevind@intersport.se.
Välkommen med din ansökan!
INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt.
INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med ca 100 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.