CRM Specialist till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra Åhléns ledande inom datadriven och digital kundkommunikation? Vi söker en affärsdriven och kundfokuserad Kampanjansvarig inom CRM som vill bidra till vår vision att bli Sveriges mest omtyckta medlemsprogram!

Vi erbjuder dig

På Åhléns har vi ett av Sveriges största medlemsprogram och tillgång till stora mängder data som gör det möjligt att skapa relevant och inspirerande kommunikation i våra egna kanaler. I rollen som CRM Specialist kommer du jobba med marketing automation och ansvara för att stärka relationen med våra medlemmar och bygga lojalitet för både Åhléns och våra dotterbolag Designtorget och Åhléns Outlet.

Tillsammans med teamet arbetar du med att utveckla och optimera kommunikationen till våra medlemmar genom smarta, datadrivna lösningar. Ditt mål är att säkerställa att rätt medlem får rätt erbjudande, i rätt kanal och vid rätt tillfälle.

Detta innebär bland annat att:
Skapa och följa upp personaliserade kampanjer via e-post, SMS och postala utskick för Åhléns och dotterbolagen.
- Vara superuser i vår kommunikations- och lojalitetsplattform och arbeta tätt tillsammans med vår andra kampanjansvarige.
- Bygga och optimera trigger- och beteendestyrda flöden i våra kampanjsystem.
- Följa upp resultat och arbeta analytiskt för att ständigt förbättra kampanjernas effekt.
Du blir en del av vår marknadsorganisation och Lojalitets- & kundanalys-teamet på Åhléns. Vi är en positiv och framåtblickande grupp som ständigt strävar efter att förbättra sig och skapa värde för våra medlemmar!

Vem är du?

Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- Minst några års erfarenhet av e-mailmarknadsföring / marketing automation, och helst inom retail.
- Erfarenhet av martech- och loytechsystem som te x Adobe Campaign, Bloomreach, Antavo eller liknande.
- Systemvan och bekväm med att arbeta med olika datamodeller för att skapa målgruppsanpassade budskap.
- Erfarenhet av att arbeta kund- och insiktsdrivet och att tolka data för att skapa insikter för utveckling av kanalen.

För att trivas hos oss behöver du vara:

- En lagspelare som inspireras av att skapa resultat tillsammans med andra.
- Analytisk och datadriven med en stark vilja att mäta och förbättra resultat.
- Noggrann, målinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt.
- Bekväm med ett högt arbetstempo under intensiva perioder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Du kommer bli en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, ansök därför gärna redan idag och bli en del av vår spännande resa mot framtidens kundupplevelse på Åhléns!

Som CRM Specialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2024
  • Ansök senast: 18 maj 2025

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024