OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Björn Borg söker vi nästa stjärna inom CRM och Email Automation! Vi söker dig som brinner för att utveckla kundrelationer, är analytiskt lagd, har ett stort affärs- och siffersinne och delar bolagets passion för mode, hälsa och e-handel. Du ansluter till ett snabbfotat och resultatinriktat globalt e-handelsteam.
Om Björn Borg
Det ligger i Björn Borgs natur att utmana normer och att alltid vara bättre än sina konkurrenter, dels genom de underkläder och sportkläder de gör, men också genom sin kultur. Det är därför de letar efter aktiva människor som förstår vad det innebär att vara en game changer, att tänja på gränser och alltid göra det lilla extra. Människor som inte nödvändigtvis är, men som har viljan att bli, såväl fysiskt som psykiskt överlägsna.
Om tjänsten
I rollen som CRM Specialist kommer du ansvara för den fortsatta utvecklingen av Björn Borgs CRM-strategi med fokus på att maximera Customer Lifetime Value. Du arbetar datadrivet, analytiskt och kreativt genom bl.a. lojalitetsprogram, segmentering, utformning av nyhetsbrev och SMS. Till exempel kommer dina arbetsuppgifter innefatta;
- Konverteringsfokuserad försäljning via nyhetsbrev
- Ansvar för CRM-system och hantering av kunddatabas
- Analys av kund- och kundresa för att hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder
- Arbete med Marketing Automation för Abandon Cart och win-backs
- Uppföljning och rapportering av CR, Retention Rate, Customer Maturity Model
- Ansvar för löpande analys, optimering och A/B-testning
Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har minimum 2+ års erfarenhet av CRM Management, med fördel inom e-handel och fokus på Customer Lifetime Value. Du har stor vana av arbete med lojalitetsprogram och digital försäljning via nyhetsbrev. Som person trivs du som bäst när du får jobba datadrivet och sifferstyrt med många projekt igång parallellt och ser A/B-testning som ett självklart verktyg för att få förståelse för och optimera flöden. Har du dessutom följande erfarenheter och egenskaper ser vi stor möjlighet att lyckas i rollen;
- Operativt arbete i CRM-systemet Voyado
- Goda kunskaper inom Google Analytics och/eller andra analysverktyg
- En stark vilja att ständigt utvecklas där du har ett stort intresse av att utgå från A/B-test, data och analys
- Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
- Trivs i en snabbfotad, resultatinriktad och internationell miljö
- Brinner för god hälsa och ser daglig träning som en självklar drivkraft till kvalité, energi och effektivitet
Björn Borg erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag som har ett väldigt gott renommé i branschen. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling.
Placering & start
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm och tillträde är enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Camilla Bergström på camilla@ecommercerecruit.se eller 070-8134471.
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!