OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för CRM, Marketing Automation och att bygga lönsamma kundrelationer? Är du driven, analytisk, har en positiv och problemlösande attityd och trivs i en föränderlig, digital och blomstrande miljö? Då har vi jobbet för dig!
Interflora söker nu en affärsdriven CRM-specialist med erfarenhet av datadriven marknadsföring och att optimera kundupplevelsen. Med hjälp av kundinsikter kommer du att identifiera och nyttja möjligheter för att utveckla CRM-arbetet och skapa effektiv, relevant och personlig kundkommunikation.
Som CRM-specialist kommer du att säkerhetsställa Interfloras kundkommunikation kopplat till försäljnings- och lojalitetsmål. Du ansvarar för hela processen gällande urval, genomförande och analys och kommer att ha en nyckelroll att utveckla Interfloras Marketing Automation-flöden.
Genom personaliserad, automatisering och datadrivna beslut är du som CRM-specialist med och tar kundklubben och kundkommunikationen till nästa nivå.
Om rollen:
Du arbetar bland annat med att producera kundanpassade utskick via e-post och sms och sätta upp och utveckla Marketing automation-flöden. Du tar helhetsansvar från segmentering och kanalval till genomförande och uppföljning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Producera, analysera och optimera utskick (e-post och sms)
Bygga och utveckla kommunikationsflöden/Marketing Automation-flöden
Bygga, designa samt optimera kampanjer så att rätt kund får rätt erbjudande i rätt kanal vid rätt tillfälle
Analys och segmentering av kunddatabasen
Intern och extern kravställning i utvecklingsprojekt
Din profil:
Som person ser vi att du är analytisk, affärsmässig och är duktig på kommunikation. Du är proaktiv och strukturerad och arbetar självständigt - men du har även lätt att samarbete med andra.
Du kan arbeta detaljorienterat såväl som att förstå helhetsperspektivet i det du gör. Vi ser att du är van att arbeta datadrivet.
Din erfarenhet:
Relevant eftergymnasial utbildning
Minst 2-3 års erfarenhet av arbete med CRM och Marketing Automation - att producera och optimera kundkommunikation via epost och andra kanaler inkl segmentering och tester
Erfarenhet av att arbeta datadrivet
Du skriver svenska på en hög nivå och har erfarenhet av kommersiellt skrivande
Du har känsla för färg, form och har goda kunskaper i Photoshop
Erfarenhet av Voyado är meriterande
Erfarenhet av e-handel och retail är meriterande
Du ingår i marknads- och e-handelsavdelningen och rapporterar till CRM-ansvarig.
Om Interflora AB
Interfloras vision är att få fler att älska blommor - och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får dem är så äkta. För att de kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen. Vi vet vad blommor betyder. Därför gör vi det enkelt att inreda med snittblommor och skapa gröna rum hemma, där känslan får växa. Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 600 fristående butiker.
Att jobba hos Interflora
Interflora erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö som genomsyras av passion och entreprenörsanda där du får möjlighet att påverka och bidra till din och bolagets utveckling tillsammans med engagerade och inspirerande kollegor.
Vårt kontor ligger i Alvik i Stockholm och du får även möjlighet att arbeta hemifrån.
Ansökan och frågor om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vid frågor, kontakta;
Lena Aldeström på e-post lena.aldestrom@interflora.se eller tel 070-777 56 50
John Jansson på e-post john.jansson@peopleprovide.se eller tel 073 - 808 88 72.
Urval och intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, då rollen kan komma att tillsättas snabbt.
Varmt välkommen med din ansökan!