OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CRM specialist för LMK Group AB
LMK Group är Nordens största leverantör av matkassar och består av Linas Matkasse, Adams Matkasse, Godtlevert och RetNemt. I våra ljusa kontor i Stockholm, Oslo och Helsingör sitter ett dedikerat team som tillsammans hjälps åt att innovera morgondagens middagsupplevelser. Vi jobbar även med många fantastiska leverantörer och det är tack vare dessa samarbeten, som vi kan erbjuda ett smidigt och hållbart sätt att leverera välplanerade middagar runt om i Sverige, Norge och Danmark. Vi erbjuder en möjlighet att få arbeta med välkända varumärken och utvecklas i en ung och dynamisk miljö med högt till tak, i en spännande bransch som är under konstant utveckling.
Som CRM specialist för LMK Group ansvarar du för kommunikation till existerande kunder hos Linas Matkasse, Adams Matkasse, Godtlevert och RetNemt. Du får möjligheten att jobba med kollegor som har hög kompetens inom digital marknadsföring, kundresor, användarupplevelser, analys och branding. Du tar beslut kring hur vi ska engagera kunderna, både självständigt och tillsammans med resten av CRM-teamet. Du jobbar även tätt ihop med vår kreativa avdelning som hjälper till att producera kampanjmaterial. Rollen är till stor del operativ och CRM-avdelningen jobbar varje dag med utformning av e-post, sms, Facebook-annonser och kundsegmentering. CRM-avdelningen har ett nära samarbete med vår Tech-avdelning som hjälper till att optimera de verktyg vi använder för att kunna kommunicera effektivt och relevant med våra kunder. Vårt mål är att kommunicera rätt budskap, i rätt kanal, vid rätt tillfälle - till rätt kund.
Arbets- och ansvarsområden:
• Ansvar för CRM-aktiviteter
• Kundlistor, analyser och segmenteringar
• Datadriven automatisering av kampanjer
• Utformning och schemaläggning av push, e-post, SMS, SoMe-annonser och takeover-utskick
• Ansvar för kampanjsidor
• Optimera kundupplevelse, användarvänlighet och hemsida i samråd med Digital
• Product Owner
• Tätt samarbete med frontend utvecklare, tech och externa byråer
• Beställa kreativt material både internt och externt
Önskade kvalifikationer:
• Avslutad högre utbildning inom marknadsföring, tech, SoMe eller motsvarande
• Erfarenhet av CRM/reaktivering/arbete med kundprogram
• Fördel med erfarenhet av HTML
• Erfarenhet av prenumerationstjänst/E-commerce portföljer
• God förståelse av kundupplevelse
• Erfarenhet av mailprogram och Facebook-annonser
• Goda färdigheter i svenska, norska och/eller danska samt i engelska, både i skrift och tal
För att du ska trivas i rollen, och kunna visa det bästa av dig själv, är det viktigt att du har ett starkt intresse för kontinuerlig utveckling och förbättring. Du är analytisk och resultatorienterad, tycker om och har förmågan att leda, samarbeta och slutföra uppgifter tillsammans med olika avdelningar. Du är tydlig, noggrann och motiverad, samt tycker om att arbeta operativt med huvudfokus på tillväxt.
Vi är en koncern idag, men med entreprenörskapet, flexibiliteten och vinnarandan kvar från det lilla bolaget. Vi har välorganiserade arbetsförhållanden, hög aktivitet och en trevlig arbetsmiljö. Vi trivs med det vi gör och med varandra, vilket gör att koncernen har inte bara givit oss starka varumärken att jobba med, så som Linas Matkasse, Adams Matkasse, Godtlevert och RetNemt, utan också duktiga kollegor i Sverige, Norge och Danmark, och tillsammans kan vi åstadkomma allt vi vill.
CRM specialist rapporterar till Nordic CRM Manager, och sitter placerad i Spånga
Intresserad av tjänsten?
Skicka då in din ansökan via länken nedan, vi kan inte ta emot ansökningar via e-post.
Sista ansökningsdatum 2021-09-21.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, utan skicka in din ansökan redan idag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Nordic CRM Manager Ole Alexander Eidsvold ole.alexander@godtlevert.no
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Kolström