OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för CRM, kundsegmentering och att skapa kundnöjdhet? Vill du jobba i ett passionerat team i en internationell miljö? För livsstilsvarumärket Newport söker vi nu en analytisk och driven CRM Specialist med ansvar för att optimera CRM-aktiviteter inför Newports tillväxtresa. Newport har de senaste åren expanderat kraftigt och vill nu ta ytterligare steg mot framtidens e-handel. För rätt person väntar en givande förändrings- och digitaliseringsprocess i ett av Sveriges mest spännande bolag. Följ med oss på resan!
Om Newport
Newport Collection AB är ett internationellt inredningsföretag. Bolaget, som grundades 1997 i Sverige, äger och utvecklar livsstilsvarumärket Newport - ett av de ledande varumärkena inom inredningsbranschen. Newports fokus ligger på klassiska, tidlösa möbler och annan inredning, inspirerade av en internationell livsstil. Koncernen bedriver nio butiker i Sverige med god lönsamhet. Två av de nio butikerna är flaggskeppsbutiker varav en är placerad i Norrköping och en på NK, Nordiska Kompaniet, i Stockholm, fördelad på 700 kvm med bland annat en stor exklusiv belysningsavdelning. Se utbudet på https://www.newport.se/.
Newports e-handel befinner sig i en stark expansionsfas med en pågående lansering på den nordiska och flera andra internationella marknader. Varumärket är registrerat på 63 internationella marknader inklusive bland andra USA.
Koncernens huvudkontor är stationerat i Norrköping. Newport bedriver en vertikalintegrerad verksamhet och står för hela produktionskedjan, från idéstadiet via inköp till marknadsföring och försäljning till slutkonsument. Bolagsgruppens omsättning 2021 var 500 miljoner.
Om tjänsten
Som CRM Specialist kommer du arbeta både strategiskt och operativt för att öka lojalitet och lönsamhet med fokus på kundsegmentering och marketing automation. Det är en viktig roll där du kommer att vara en nyckelperson genom hela processen gällande analys, urval och genomförande. Ditt fokus kommer att ligga på att skapa kommunikationsprocesser för hur Newport kommunicerar med sina kunder och säkerställa användning av kunddata på ett sätt som bidrar till övergripande KPI:er. Du kommer att ansvara för den fortsatta utvecklingen av Newports CRM-strategi och arbeta datadrivet, analytiskt och kreativt genom bland annat lojalitetsprogram, segmentering, utformning av nyhetsbrev och SMS. Tillsammans skapar vi Sveriges, Nordens och så småningom världens nöjdaste kunder. I rollen kommer du också arbeta med;
- Konverteringsfokuserad försäljning via nyhetsbrev
- Ansvar för CRM-system och hantering av kunddatabas
- Analys av kund och kundresan för att hitta utvecklingsområden och implementera förbättringsåtgärder
- Arbete med Marketing Automation för Abandon Cart och win-backs
- Uppföljning och rapportering av CR, Retention Rate, Customer Maturity Model
- Ansvar för löpande analys, optimering och A/B-testning
Din bakgrund
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har minst 2+ års erfarenhet av CRM Management, med fördel inom e-handel. Du har stor vana av arbete med lojalitetsprogram och digital försäljning via nyhetsbrev. Som person trivs du som bäst när du får jobba datadrivet med många projekt igång parallellt. Du ser A/B-testning som ett självklart verktyg för att få förståelse för och optimera flöden. Vi ser en stor möjlighet för dig att lyckas i rollen om du dessutom har följande erfarenheter och egenskaper:
- Arbete i CRM-system, med fördel i Voyado
- Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra analysverktyg
- Arbete med A/B-test, data och analys
- Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
- God analytisk förmåga och hög kommersiell förståelse
- Relevant utbildning inom analys, marknadsföring eller projektstyrning
Newport erbjuder
Du ansluter till ett snabbfotat och resultatinriktat globalt e-handelsteam. Du blir en del av ett modernt entreprenörsdrivet bolag som drivs av en stabil ägare med ett långsiktigt affärstänk. Du kommer att få stora möjligheter att vara med och påverka ditt eget arbete och verksamhetens fortsatta utveckling. På Newport trivs medarbetarna och verkar tillsammans. Här värnar vi om teamkänslan i en kultur som präglas av passion, högt driv och stolthet.
Placering & Start
Tjänsten är placerad på Newports huvudkontor i Norrköping. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nis Kehler på telefonnummer 073-1529166 alternativt via mail på nis(a)ecommercerecruit.se. Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!