CRM Specialist till Stockholmsmässan

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för digital marknadsföring och digitala ekosystem? Vill du arbeta med spännande och utvecklande arbetsuppgifter inom CRM? Kolla hit! Stockholmsmässan söker nu en resultatdriven, analytisk och engagerad CRM specialist som vill bli en del av teamet för analys, kundinsikter och digital utveckling.

Som CRM specialist på nordens största anläggning för mässor, kongresser och events kan du förvänta dig en unik arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Här samlas allt från trädgårdsfantaster till inredningsspecialister under olika tider på året. I rollen som CRM specialist har du möjlighet att driva mässans marknadskommunikation och digitala arbete framåt, förbättra kundupplevelsen samt skapa förutsättningar för det vi på mässan brinner för, nämligen mänskliga möten.

Som CRM specialist...

blir du en del av teamet som ansvarar för Stockholmsmässans CRM arbete, och du kommer vara en nyckelfunktion genom hela processen gällande analys, urval och genomförande.

Ditt främsta fokus kommer vara att sätta processer för hur vi bäst kommunicerar med våra kunder och använder vår data. Du har en god förståelse för hur våra kunddatabaser samspelar och fungerar som kravställare både internt och externt så att rätt förutsättningar finns för oss att utveckla vår kundkommunikation, med fokus på automatisering och segmentering. Du kommer att arbeta med:

- Kvalitetssäkring och operativ utveckling av kunddatabaser
- Ansvarig för att leverera CRM insikter till övriga team genom utbildning, dashboards och rapporter
- Uppföljning, rapportering och utvärdering löpande av databasstrategi
- Verifiera urval och test i syfte att säkerställa kvalitet i uppföljning och analys


Vem är du?

För att trivas i rollen ser du dig själv som en mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Du är en lagspelare som trivs bäst med att arbeta i projektform, men driver dina arbetsuppgifter självständigt framåt. Vi ser gärna att du har:

- Eftergymnasial utbildning inom CRM, marknadsföring eller motsvarande
- Avancerade Excel-kunskaper
- Goda kunskaper i Google Analytics eller andra relevanta analyssystem för besöksdata
- Tidigare arbetslivsfarenhet från CRM-system och CRM-processer.


Det är mycket meriterande om du är certifierad i Salesforce samt har erfarenhet från Salesforce Marketing Cloud och/eller Salesforce Sales Cloud.

Låter detta som någonting för dig? Ansök direkt eller hör av dig till Greta Ganrot på greta.ganrot@ants.se om du har några frågor om oss eller tjänsten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024