CRM Specialist - Tombola i Malmö

CRM Specialist - Tombola i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du bäst i en dynamisk miljö där du får en kombination av operativt såväl som strategiskt arbete? Har du kunskap och intresse för kundbeteenden, är analytiskt lagd och vill vara varumärkets röst?

Tombola har precis påbörjat en spännande tillväxtresa i Sverige och söker nu en CRM specialist till sitt nyetablerade svenska team! Vi söker dig som är skärpt och passionerad och som har ett brinnande intresse för kundupplevelsen och kommersiellt drivna CRM-program. Här ges du möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll tillsammans med bolaget och det lokala teamet!

Välkommen med din ansökan!



Ansvarsområden
I rollen som CRM Specialist ansvarar du för Tombolas svenska CRM-strategi och dess genomförande på den lokala marknaden. Du följer upp och analyserar KPI:er så som kundaktivitet, lojalitet och  engagemang i samtliga kanaler. Du säkerställer att kommunikationen ut mot våra kunder är av relevant innehåll och skapar engagemang.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Skapa och utforma en lokal CRM-strategi tillsammans med ansvarig chef i Sverige 
Kartlägga kundbeteenden i syfte att förbättra kundupplevelsen samt uppmärksamma nya kommersiella möjligheter
Kontinuerligt analysera, granska och optimera all CRM-aktivitet exempelvis agera på kundinsikter och potentiella affärsmöjligheter
Kontinuerligt bevaka och utveckla kundstrategier i samråd med ansvarig chef i Sverige för att säkerställa långsiktig lönsamhet 
Ta fram och implementera en kommunikationsstrategi, inklusive copywriting samt kommunicera med befintliga och nya kunder i samtliga kanaler
Genomföra teststrategier för alla aspekter av CRM i syfte att säkerställa det mest effektiva tillvägagångssättet att uppmärksamma företaget och dess produkter
Sammanställa och förmedla rapporter baserad på den lokala CRM-aktiviteten
Samarbeta med Tombolas centrala produkt-, utvecklings-, marknads- och CS/CM-team för att säkerställa att vi är konsekventa i vårt erbjudande samt levererar ett förstklassigt CRM-program 
Genomföra taktiska och riktade strategiska initiativ på den svenska marknaden med utgångspunkt i CRM-strategin





Arbetstider
Heltid, 40 timmar i veckan. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en duktig, motiverad och engagerad lagspelare. Du är proaktiv och anammar snabbt de senaste mätvärdena och den senaste taktiken för att bibehålla goda kundrelationer. Ditt arbetssätt är noggrant, systematiskt, metodiskt och analytiskt. Din personlighet kännetecknas av ett innovativt tänkande med förmågan att generera och presentera nya tankar och idéer. När du ställs inför nya utmaningar är du inte rädd för att fråga, tvärtom triggas du av möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Du är van att organisera och prioritera och har en god kommunikationsförmåga oavsett vilket forum du använder. Erfarenhet av projektledning är en merit.

Dina personliga egenskaper kommer väga tungt och kan i viss mån överväga avsaknad av kunskap. För att ha goda förutsättningar att trivas och nå framgång i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund:


Erfarenhet av en digital marknadsföringsmiljö, inklusive kundanskaffning, retention och aktivering.
Analytisk förmåga samt erfarenhet av arbete med databaser, segmentering och digitala marknadsföringsplattformar
 En god förståelse och ett intresse för kundbeteenden - vad som skapar kundengagemang och lojalitet
Med fördel branscherfarenhet och/eller passion för branschen
Förståelse för CRM-teknik, strategier och taktik
God presentationsförmåga, datavana och kunskap om analytiska system

Då du arbetar med kontinuerlig kundkontakt är det väldigt betydande för rollen att du kommunicerar felfritt på svenska i både tal och skrift. Internt är koncernspråket engelska och du måste därför behärska även detta språk i tal och skrift då du har kontakt med kollegor verksamma utanför Sverige.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Tombola med Randstad. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se

Om företaget
Tombola (TSS Sweden AB) är ett familjeägt internationellt nätbaserat spelföretag som startades 2006. Huvudkontoret finns i Sunderland men vi har även kontor i Milano, Madrid, Köpenhamn och Gibraltar. Även om vi har vuxit och fortsätter att växa har vi behållit våra kärnvärden - att bygga ett företag som vi kan vara stolta över.

Vi är unika genom att alla våra spel är designade, utvecklade och hanterade av oss internt. Vi uppmuntrar aktivt vårt team att vara med från idéstadiet till live-lanseringen av ett spel. Vårt mål är att vara innovativa och vi uppmanar våra medarbetare att tänja gränserna för ny teknik för att ge våra kunder bästa möjliga upplevelse. Vi har funnits på marknaden länge men gör nu en storsatsning i Sverige där vi har höga tillväxtambitioner. Missa inte chansen att vara med på denna resa!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024