OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICAs marknadsavdelning söker en CRM strateg
ICAs marknadsavdelning är en av Sveriges största och mest framgångsrika. Vårt Lojalitetsprogram är unikt med 5 miljoner aktiva stammisar. I takt med att vår omvärld förändras ställs nya krav och förväntningar på oss. Vi utvecklar kontinuerligt nya förmågor och kunderbjudanden för att ICA ska vara kundens förstahandsval även imorgon.
I rollen som CRM strateg kommer du att vara en nyckelspelare i ICAs kundutvecklingsarbete, med områden som personalisering och automatisering, som är ett av ICA Sveriges högst prioriterade områden just nu.
Vi arbetar agilt och tillsammans med profilteam (Nära, Supermarket, Kvantum och Maxi), utvecklingsteam, butiker och andra funktioner inom hela ICA Sverige. Arbetet berör hela ICAs verksamhet med våra intressenter och med en komplexitet som kräver bred och djup kompetens och erfarenhet från omfattande förändringsarbeten.
Arbetsuppgifter och personliga egenskaper
Du kommer tillsammans med andra funktioner inom marknadsavdelningen upprätta och säkerställa genomförandet av plan för utvecklingen av CRM på kort och lång sikt och t.ex. arbeta med konceptualisering och business case. Du gillar att följa trender och utvecklingen inom CRM med särskilt fokus på personalisering, digitalisering och kundutveckling för att ta vidare till actions.
ICA har en av Sveriges största kunddatabaser och genom din analytiska förmåga kan du självständigt göra analyser och dra slutsatser samt leda analytiker i sitt arbete. För att lyckas i rollen måste du ha god insikt i vad det innebär att arbeta utifrån ett kundperspektiv och med CRM strategiska frågor.
Du arbetar strukturerat men ger även utrymme för flexibilitet då arbetsuppgifterna är varierande. Du har lätt för att skapa förtroende, är lyhörd och besitter god social kompetens. Du arbetar självständigt, är drivande och resultatinriktad. Du ser helheten i komplexa frågor och är lösningsorienterad.
Utbildning och erfarenhet
* Civilek./civil ing. eller motsvarande kunskap från högskola/universitet
* Mångårig erfarenhet från CRM-strategi/utveckling i ansvarsposition
* Datadriven med starka analyskunskaper, för att kunna dra slutsatser och ta fram rekommendationer som förmedlas på ett pedagogiskt sätt. Erfarenheter från Tableau eller liknande system är meriterande.
* Business transformation - strategiskt CRM-arbete kopplat till förändringsledning
* Strategiskt och affärsmässigt förhållningssätt
* Målinriktad, resultatinriktad, drivande med fokus på leverans och uppföljning
* Detaljhandelserfarenhet och förståelse för konsekvenser i verksamheten och affären är meriterande, även kunskaper från övriga delar av ICA eller ICA-butik
* Drivande, självständig och strukturerad
* Lyhörd, med stark kommunikativ förmåga att skapa delaktighet och engagemang.
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och Powerpoint
Språkkunskaper
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Sista ansökningsdag 20 november 2020, men intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Jenny Sohlin, Produktägare Riktad marknadsföring, tel. +46 (0)10 422 01 71
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.