OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya stjärna inom CRM Tech och bygga framtidens infrastruktur för kunddata i ett starkt kundorienterat tillväxtbolag? Vill du arbeta datarivet på riktigt för att skapa affärsnytta, relevans samt ta lojalitet till en ny nivå? Kul - då kan du vara den vi söker!
Synsam Group har de senaste åren tagit stora kliv i CRM-området och med en tydlig målbild: att leda utvecklingen inom datadriven CRM – inte följa den. Flera förutsättningar finns nu på plats i form av bland annat starka nyrekryteringar, driftsättningar av CRM-system, MA-plattform och Data Warehouse, samt verktyg för Data Science och enkäter. För att kunna fortsätta ta stora steg på resan söker vi ytterligare en stjärna till vårt CRM-team i form av en CRM Tech Lead!
Om rollen
På Synsam Group har vi ambitionen att göra saker som skapar skillnad för våra kunder, och en viktig del i att detta är att fatta datadrivna, affärsmässiga beslut. I rollen som CRM Tech Lead får du en mycket central position med stort utrymme för egna initiativ i skapandet av framtidens CRM-arkitektur i Synsam Group.
• Kunddata är ett av vårt bolags största tillgångar. Du är en nyckelspelare i att göra detta data tillgängligt såväl som agerbart.
• Stabila dataflöden är av största vikt för oss, du ansvarar för att driftsatta dataflöden fungerar samt agerar på avvikelser.
• Innovation och ständig utveckling ligger i vårt DNA, verkställande av egna såväl övriga initiativ för att utveckla infrastruktur är därför centralt för denna roll.
• Hjärtat i vårt CRM-arbete är vårt datalager för CRM. Du ansvarar för ständig utveckling och underhåll av detta.
• Korrekt data är en förutsättning för en framgångsrik verksamhet, du ansvarar för att detta finns i våra system och agerar på motsatsen.
• Vi använder oss idag av ett stort antal verktyg i vårt CRM-arbete. Du underhåller samt tar lead på utveckling av dessa integrationer.
Erfarenhet
För att lyckas i rollen tror vi att du:
• Tycka att det är kul att jobba med data i allmänhet och kunddata i synnerhet
• Minst 2–3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av SQL/SQL-server
• Erfarenhet av Relationsdatabaser
• Erfarenhet av Azure/Data factory/Power Automate (PA)/Dynamics
• Jobbat med integrationer, gärna med ex rest API.
• Du har erfarenhet av att arbeta i projekt
Profil
Vi tror att rollen passar dig som är självgående, strukturerad och affärsmässig vid sidan av att du brinner för CRM-data och vad man kan göra med den. Vår kultur präglas starkt av kundorientering och innovation, så vi tror att du är bekväm i att tänka nytt och vill vara med på en spännande, lärorik och rolig resa med mål att skapa marknadsledande CRM!
Övrigt
Placeringen utgår från vårt huvudkontor vid Sankt Eriksplan i Stockholm men tjänsten kan även komma att inkludera resande i begränsad omfattning.
Om tjänsten
• Tillsvidareanställning heltid, tillträde snarast enligt överenskommelse
• Ansökan sker endast elektroniskt via länken i denna annons. Urval sker löpande och tillsättning kan ske med kort varsel, så vi uppmanar dig därför att inte vänta med din ansökan utan göra det redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan genom länken redan idag!
Om Synsam Group
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 3 000 medarbetare, en omsättning på cirka 4,7 miljarder kr (2021) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022.
www.synsamgroup.com