OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är nu redo för att ta nästa steg och kommer bredda vår portfölj med en conversion manager. Du kommer driva affärsområdet tillsammans med kundansvariga och ansvara för att säkerställa en hög konvertering för våra befintliga kunder
Är du en intraprenör, jobbar med CRO idag och vill vara med att utveckla våra kunders verksamheter genom insikt och analys! Sök nu, intervjuerna startar i augusti.
VI ERBJUDER DIG
- Att komma in i ett tillväxtbolag med stora ambitioner inom digital marknadsföring
- Att jobba med många engagerade, kompetenta, trevliga och drivna kollegor inom SEO, SEM, SOME, Programmatic och Amazon.
- Sitta både hemma och på kontoret i Stockholm, i en skön mix.
- En ledande roll med affärsansvar, men med ett stort stöd av medarbetare och ledare.
- Kunder inom e-handel och leadsgenererade verksamhet.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som CRO ansvarig blir du en nyckelperson i uppbyggandet och bibehållandet av en god kundupplevelse på våra kunders sajter. Du kommer ta på dig ledarrollen och ha ett övergripande ansvar över försäljning, strategi och det operativa arbetet inom CRO.
- Implementera strategier och optimera de digitala kanalerna för att säkerställa en hög konvertering för våra kunder
- Möjliggör en lustfylld och sömlös digital kundresa
- Involveras i den datadriva produktstrategin för kunden och dela din kunskap med de övriga teamen
- Identifiera konverteringsproblem och hitta kreativa lösningar för att förbättra användarupplevelsen
- Vara en ambassadör för konverteringstänk i organisationen, driva workshops och löpande analysera och prioritera samt följa upp tester såsom tex A/B tester.
Vi ser gärna att du är affärsintresserad och har erfarenhet av att jobba i en organisation som har kunden och affären i centrum. Du är analytisk och gillar att komma fram till slutsatser och insikter. I rollen har du många kontakter med kollegor runtomkring i organisationen vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och att både kunna lyssna in och föra ut ett budskap. Du har en djup förståelse för CRO och experiment driven utveckling samt grundläggande förståelse för beteendepsykologi. Dina tidigare arbetslivserfarenheter är från liknande roll, helst i en miljö av stora volymer och komplexa data. Du har erfarenhet av webbanalysverktyg som Google Analytics, Hotjar eller liknade. Har du dessutom erfarenhet av sökmotoroptimering,tag manager, SQL eller Javascript och andra utvecklingsverktyg är det meriterande.
DETTA ÄR VI
Pineberry är en av Sveriges ledande specialistbyråer med inriktning på SEO, SEM, SoMe, Amazon och programmatic. Sedan starten 2007 har vi vuxit stadigt med lönsamhet och två gånger blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri samt blivit korade till Superföretag av Veckans Affärer. Nyligen uppköpta av Nova Consulting Group som ger oss extra muskler att satsa på ännu snabbare tillväxt
Vill du bli en av oss? Sök jobbet redan idag! Vi intervjuar löpande från augusti.