OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Doktor24 är ett av Sveriges ledande bolag inom health tech med en tydlig vision om att skapa en digi fysisk vårdkedja för att göra svensk sjukvård lättillgänglig för alla. Doktor24 grundades 2016 och ägs idag av Patricia Industries (en del av Investor AB), Stena Sessan, Ernström & Co och Apoteket AB.
Doktor24 har sedan starten samarbetat med den fysiska vården och arbetat för att integrera digital och fysisk vård. Tillsammans med Apoteket AB och andra vårdaktörer bygger vi nu ett brett vård- och hälsonätverk. Det betyder vård både digitalt och fysiskt i en digitalt sammanhållen vårdkedja där patienten utifrån sitt individuella behov guidas till rätt vård på rätt plats och nivå, digitalt eller på någon av våra fysiska mottagningar på apotek landet över.
Doktor24 växer och vårt marknadsteam växer. Därför söker vi nu en CRO & Digital Marketing Manager som vill vara med på resan att skapa nya kundbeteenden och bidra till vår fortsatta framgång. Vi söker dig som brinner för att driva trafik, analysera och optimera kundresan.
I rollen som CRO & Digital Marketing Manager ansvarar du för att driva vår webb och digitala marknadsföring framåt. Du kommer att ansvara för att våra betalda och organiska kanaler är optimerade samt att våra kampanjer, vår hemsida och landningssidor får in trafik och ständigt håller en bra konverteringsgrad. Du övervakar och analyserar statistiken för våra kampanjer i varje steg och agerar kreativt med nya idéer för optimering. Som CRO & Digital Marketing Manager är du marknadsteamets primära analytiker och optimerare, och den som ser till att vi prioriterar rätt digitala marknadsföringsinitiativ.
Du jobbar innovativt med A/B-testning och baserar dem på användarbeteenden. Du tar nya initiativ till att förfina våra optimeringsstrategier och agerar på de datadrivna insikter som testerna medför. Du är webbplatsexperten då du förstår webbplatsstrukturen och arbetar kontinuerligt mot att sätta strategin i verket. Du delar löpande lärdomar med app-teamet samt våra affärsområdeschefer så att de kan agera på insikterna och förbättra användarupplevelse och konvertering.
Vi söker dig som:
- Tidigare har jobbat med både konverteringsoptimering, SEO och SEM.
- Har tidigare arbetat med A/B testning på web.
- Har god förståelse för best practice inom UI/UX, landningssidor och mobile/desktop upplevelse.
- Har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet och minst fyra år från digital marknadsföring.
- Har relevant utbildning inom digital marknadsföring.
- Har mycket god kompetens i att använda webbanalys och försäljningsdata för att driva beslut, identifiera förbättringsmöjligheter samt realisera dessa genom förändringar i såväl annonsering som webbplatsstruktur.
- God kunskap och erfarenhet av att arbeta med Google, LinkedIn, Facebook och andra verktyg för marknadsförings- och analysändamål.
- Hög analytisk förmåga och är mycket duktig på att presentera resultat, lärdomar och förslag utifrån gjorda analyser och datainsamling.
- Hög flexibilitet och är lösningsorienterad.
- En doer som kan både planera, producera och följa upp projekt självgående.
- God förmåga att kunna prioritera och arbeta med flera projekt samtidigt.
Vi intervjuar löpande kandidater, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.