OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i vårt Digital Acquisition and Marketing team och vårt uppdrag är att få ut mest effekt i våra digitala säljkanaler. Detta genom att fokusera på kundanskaffning, marknadsföring, SEO, webbstrategi och webbanalys. Teamet tillhör Resurs Nordiska Marketing and Digital Sales Team och din tjänst arbetar med konverteringsoptimering i hela Norden. Vi jobbar tillsammans med bankens olika intressenter och älskar att driva saker korsfunktionellt.
Resurs är ett karriärsföretag som är på en större resa där vi bland annat byter ut vårt banksystem för att rusta för framtiden, det innebär konkret att vi tar vår verksamhet ut i molnet och satsar stenhårt på E-handeln. Du är med från början i vårt nya team och är med och påverkar vårt arbetssätt medan vi arbetar mot bankens gemensamma mål. Gillar du dessutom att vi har en aktivitetsbaserad arbetsplats, change agents och en platt organisation så kan detta vara rätt arbetsplats för dig.
Som CRO Specialist är ditt primära uppdrag att starta upp och driva projekt för konverteringsoptimering vid nykundskonvertering. Du arbetar tillsammans med dina team-kollegor och de andra marknadsspecialisterna som finns på banken, samtidigt som du är i konstant dialog med bankens alla affärsområden. Du arbetar datadrivet och med A/B-tester. Du arbetar med hypoteser och arbetar kommunikativt kring de olika insatserna som görs och valideringen av dessa. Du älskar att arbeta med förbättringar och att du arbetar med flera olika affärsområden och mot olika målgrupper, förändring är något du älskar i ditt ständiga förbättringsarbete.
• Sätta en standard för hur vi ska arbeta med CRO på banken
• Utgå och analysera kunddata för att kunna identifiera kort- och långsiktiga vinster och föreslår ständiga förbättringar för att öka vår Conversion rate.
• Använda olika typer av data för att identifiera områden för tillväxt och förbättring
• Kunna artikulera dina hypoteser och prioritera dessa så att fokus alltid är på det mest värdeskapande
• Arbeta utifrån olika beteendegrupper och utgå från vår customer journey
• Lansera och följa upp A/B-tester
• Samarbeta med andra kompetenser inom design, content, utveckling och affär, för att förbättra konverteringsgrad och användarupplevelse
• Dela insikter och lärdomar inom organisationen
• Arbeta i den tidiga delen i vår customer joruney med stort fokus på första kontakt med banken genom webb och våra tjänster
Du är:
Du beskrivs som nyfiken och analytisk samtidigt som du har enkelt för att förstå och avväga vad som behöver testas för maximal affärs- och kundnytta. Du har arbetat minst 5 år med konverteringsoptimering. Du är van att sätta upp en helt ny process och rutiner för CRO och att jobba konkret med att gräva i data och starta experiment. Du utgår gärna från psykologi och beteendedata i din argumentation.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett kritiskt öga och samtidigt vara kommunikativ för att lunna vägleda dina kollegor i hur du kan tillföra som mest och bäst prestera i din roll. Att vara pedagogisk kommer vara till stor hjälp. I och med att du är van av att arbeta tvärfunktionellt så kommer du samarbeta med olika specialister och det ser du som en fördel. Du kommer arbeta med fokus på den tidiga delen i kundresan och vår målgrupp består av B2B och B2C-affärsområden så att ha ett starkt kommersiellt fokus kommer vara till gagn för både dig och banken.
Du är van användare av verktyg som Google Analytics, Google Tag Manager och testverktyg såsom ex Google Optimize. Det är meriterande om du har erfarenhet av Google Analytics 360, Wordpress och JavaScript
Så går rekryteringen till
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Övrig information:
Tillträde: Snarast, enligt överrenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med flextid
Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret
#RB
Resurs Holding (Resurs), which operates through the subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkring, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs Bank has established itself as a leading partner for sales-driven payment and loyalty solutions in retail and e-commerce, and Resurs has thus built a customer base of approximately 6 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a banking licence since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group operates in Sweden, Denmark, Norway and Finland. At the end of the first quarter of 2021, the Group had 735 employees and a loan portfolio of SEK 31.1 billion. Resurs is listed on Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044