Arbetsbeskrivning
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Trots våra 125 år som en etablerad aktör på marknaden, är vi mitt i en spännande utvecklingsfas där det händer mer än någonsin hos Åhléns. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare - både i butik och på nätet. Nu söker vi en CRO specialist till vårt e-com team!
Vi erbjuder dig
Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelspelare i konverteringsoptimering och den övergripande experimentprocessen. Tillsammans med dina kollegor inom Customer Experience kommer du att spela en central roll i vårt arbete med att öka förståelsen för olika kundgruppers behov, beteende och attityder. Du kommer även att bidra till att Åhléns utvecklas till ett insiktsdrivet företag. I rollen kommer du även arbeta med vårt användargenererade innehåll (UGC) och annat innehåll på ahlens.se.
I rollen ingår även bland annat:
- Utveckla och leda vår CRO-roadmap samt driva experimentprocesser - Hålla workshops - Definiera KPI:er tillsammans med intressenter - Utföra A/B-tester - Ansvara för att analysera testresultat och löpande omvandla datainsamling och högkvalitativ analys till relevanta insikter - Identifiera både positiva och negativa förändringar eller avvikelser i köpflöden, samt aktivt dela dessa insikter internt för att kontinuerligt förbättra användarupplevelsen - Samarbeta med utvecklingsteamet för att säkerställa att A/B-tester och andra optimeringsåtgärder implementeras effektivt på vår webbplattform - Utforska och implementera AI-driven teknik för att förbättra konverteringsoptimering och kundupplevelser - Arbeta med användargenererande content (UGC) samt ta fram och publicera annat innehåll på åhlens.se - Vara superuser för våra CRO- och UGC-verktyg
Du blir en del av vår ecom-organisation och samarbetar med UX och analytiker. Du kommer även jobba nära Marknad och online merchandising som är centrala intressenter i rollen.
Vem är du?
Som CRO specialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö.
Till oss tar du med dig:
- Ca 2–3 års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på CRO, gärna inom detaljhandeln. - Goda kunskaper och tidigare erfarenhet av Google Analytics och CRO-verktyg. - Erfarenhet av publiceringsverktyg, Hotjar, Flowbox, Testfreak, Voyado eller liknande är meriterande. - Intresse och gärna erfarenhet av att använda AI-verktyg eller tekniker för att förbättra konverteringsoptimering och kundupplevelse.
Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och passionerad över att driva förändring genom datadrivna insikter, experiment och analys. Då det händer mycket hos oss kommer du trivas om du är flexibel och gillar att arbeta iterativt. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och driva projekt framåt. Du är en skicklig kommunikatör och kan formulera dig tydligt och övertygande både skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du bör kunna kommunicera komplex information på ett klart och övertygande sätt samt anpassa texter för olika målgrupper och olika digitala kanaler.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan vid Odenplan.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se