CRO-Specialist till Miljonlotteriet

Arbetsbeskrivning

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

För att möta framtiden arbetar vi just nu med att förnya oss och på vilket sätt vi arbetar på. Vi ställer om till en datadriven kommunikation som är tydligt syftesdriven och utvecklar hur vi arbetar med försäljning. Vi vill att träffsäkra analyser och insikter från vår köp- och kundresa ska bidra till fler kunder som också stannar längre och bidrar till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. Det är varför en roll som CRO-specialist blir så viktig hos oss. Kanske är det du?

https://www.youtube.com/watch?v=n957Dw1SXNU&feature=emb_title

Din vardag som CRO-specialist hos oss

Vi är i en föränderlig fas och du kliver in mitt i ett år där vi utvecklar oss och vårt erbjudande. Din vardag kommer andas utveckling där vi just nu gör flera satsningar och implementationer internt för att kunna möta framtiden. Exempelvis implementerar vi Salesforce som vårt nya CRM-system för att få mer tillförlitliga data. Vi har som mål att skapa digitala upplevelser som berör, för att öka bidraget till vår ägare genom försäljning av lotter. Då behöver vi genom analys veta hur vi skapar världens bästa upplevelse för våra kunder. Och det är här du kommer in!

Redan nu finns mycket data att hantera och analysera och vi har kommit relativt lågt i hur vi ska hantera den. Som vår nya CRO-specialist önskar vi att du lyfter vår analytiska kompetens och hjälper oss att ta fler datadrivna beslut. Hos oss kommer du arbeta med hela kedjan – från att samla in och bearbeta data till att analysera och ta vidare insikterna i organisationen. Vår affär kanske skiljer sig från det du är van vid, där bla vår kundresa är förhållandevis lång, då vi säljer lotter på abonnemang. Ditt uppdrag blir att strukturera hur vi hanterar vår data och insikter samt att sätta mål och KPI:er. I vardagen arbetar du därför med alla typer av kundinsikter, där fokus är på den digitala köp- och kundresan. Kontinuerligt följer du upp och rapporterar resultaten av våra kampanjer samt arbetar med A/B-testning.

Din närmsta chef är Chief Digital Officer och avdelningen som består bland annat av personer som arbetar med webbutveckling, digital marknadsföring och innehåll produktion. Vi använder oss i stor del av Google-produkter: Analytics för analys, Tag Manager för taggning, Optimize för tester och DataStudio och Salesforce för presentationer och dashboards.

Du och dina kunskaper

Du som söker kommer senast från en liknande roll där du arbetat med analyser och insikter för både performance och webb. Vidare har du skapat dig en förståelse och kunskap av analys och optimering av köp- och kundresan. Det innebär att du arbetat mot digitala mål och KPI:er, van att arbeta i Google Tag Manager, göra självständiga analyser i Google Analytics samt god erfarenhet av A/B-tester. Vidare vet du hur man visualiserar för att organisationen ska förstå dina insikter och vi är lite extra intresserad av dig som har förståelse för HTML och Javascipt.

Om du ska trivas i rollen behöver du älska att göra stora mängder data till förståeliga insikter som skapar värde i organisationen. Vi kommer värdesätta din självständighet, problemlösningsförmåga och att du vågar utmana oss i att tänka nytt. Du kommer vara en viktig del av vårt team, där vi arbetar mot samma mål och arbetar tätt ihop för att nå dessa.

Vårt erbjudande

Miljonlotteriet eftersträvar god lönsamhet, men aldrig på bekostnad av etiska värden. Utöver ett riktigt roligt jobb, får du en extra dimension genom att du är med och gör skillnad i samhället eftersom du tillsammans med alla medarbetare bidrar till ett betydande överskott till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. 

På företaget har vi en härlig laganda, det är ett glatt gäng med bra stämning och en arbetsplats där många väljer att stanna länge. Totalt är vi cirka 60 personer på kontoret i Mölnlycke. Viktiga värderingar är att man som medarbetare ska vara: Kundfokuserad, Engagerad, Framåtsträvande och Affärsmässig. Du får gärna kika in på vår hemsida om du är nyfiken på att läsa mer om vår historia och var vi kommer ifrån. www.miljonlotteriet.se

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra tester tidigt eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi jobbar med löpande urval. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 21 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024