OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ansvar och variation inom läkemedelsbranschen? Cross Pharma söker inköpare med säljdriv Cross Pharma AB är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade BioPhausia AB. Cross Pharma började som första bolag parallellimportera läkemedel till Sverige i mitten av 1990-talet och är idag en av de större aktörerna på den svenska parallellimportmarknaden. Cross Pharma förnyar och utökar kontinuerligt produktportföljen och vår ambition är att växa och expandera på både befintliga samt nya marknader. Cross Pharmas verksamhet skapar konkurrens och prispress på receptbelagda läkemedel med patentskydd. Därigenom bidrar vi med besparingar till såväl den svenska sjukvården som den enskilda patienten. Företaget söker nu en inköpare till sitt kontor beläget i centrala Stockholm. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta i ett team om sex personer där du kommer att ansvara för tre huvudsakliga uppgifter: - Inköp av läkemedel - Inköp av förpackningsmaterial - Ansvar för logistik/transport När det gäller inköp av läkemedel handlar det om att utifrån Cross Pharmas behov göra inköpsprognoser och söka in produkter, att bevaka läkemedelsmarknaden och dess priser. Arbetet innebär att ha daglig kontakt med leverantörer där fokus ligger både på förhandling och att skapa goda och långsiktiga relationer. Som inköpare kommer du även att riskbedömma och ta beslut utifrån en rad uppställda parametrar. Vidare innebär tjänsten ansvar för inköp av förpackningsmaterial och att utifrån de försäljningsmöjligheter som finns säkerställa att rätt version av förpackningsmaterial finns tillgängligt för ompackning. Det tredje övergripande momentet är att sköta förhandling och avtal med de transportföretag som Cross Pharma använder sig av. Till samtliga presenterade delar i arbetet hör att administrera. Det handlar om att registrera och uppdatera inköp, förändringar i lager samt priser i affärssystemet Navision. Du kommer även att ansvara för kontroll och attestering av fakturor samt en del andra administrativa sysslor. Arbetets omfattning: Heltid, med start i början av februari 2009. Du kommer att anställas direkt av Cross Pharma med 6 månaders provanställning. Utvecklingsmöjligheter: Cross Pharma/Biophausia är ett expanderande företag där det finns goda möjligheter till utveckling. Kompetenskrav: Vi tror att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik, inköp eller liknande. Du har vidare 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom inköp. Mycket god engelska är ett krav och behärskar du andra språk är det en fördel. Det är meriterande om du har arbetat med affärssystemet Navision eller liknande system. Personliga egenskaper: Då arbetet på Cross Pharma bygger på ett nära samarbete ser vi att du är en öppen och prestigelös lagspelare med god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du är ödmjuk och trevlig i din kontakt med leverantörer och kunder, men drivs ändå av att förhandla och gör affärer med sunt förnuft. Vi ser vidare att du har god förmåga att lyssna, ta till dig information, planera och ta övervägda beslut utifrån många olika parametrar. Du är därför noggrann i ditt arbetssätt och är inte rädd för att fråga om hjälp. Då arbetet stundvis är hektiskt ser vi gärna att du är stresstålig och har förmågan att prioritera och anpassa dig till nya situationer. Vi tror att du är i början av din karriär och nu söker ansvar och utmaning, att du vill arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö där det finns chans