OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Rollen som crossdock-administratör innebär i huvudsak
• Att övergripande säkerställa sina ansvarsområden vad gäller kvalitet, säkerhet och uppsatta KPIer.
• Att inom det dagliga arbetet realisera företagets strategier, planer för ständiga förbättringar av arbetssätt, metoder, rutiner och andra förutsättningar som bidrar till en ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet.
• Administrera ankommande vagnar/gods, via order- och vagnslistor.
• Administrera skaderapportering av gods eller vagnar.
• Administrera kundkontakt gällande bokningar, gods- och orderfrågor.
• Administrera avgående gods, via fraktdokument/CMR och avgångslistor.
• I samråd med TL planera för ankommande och avgående gods.
• Lämna ut fraktdokument till chaufförer (via fraktsedel och/eller app).
• Sammanställa fakturaunderlag för sitt ansvarsområde.
• I en positiv anda säkerställa arbetet med övriga avdelningar, åkerier och kunder.
För denna tjänst tillämpar vi sex månaders provanställning.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande kompetenser:
• Förståelse och kunskap i hantering av digitala dokument och tillhörande applikationer, primärt Excel.
• Tal och skriv/läsförmåga svenska samt engelska.
• Förståelse och kunskap i hantering av epost och kundkontakt.
• Förståelse för transport, order- och logistikhantering.
Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2020 omsatte Logent ca 1,7 miljarder SEK.
Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se
Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig konsultchef går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig konsultchef på en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Nilsson på sofie.nilsson@logent.se. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller e-post.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sandberg Wiksten
Oskar Larsson
Nathalie Wiklund
Johan Sandberg Wiksten
Mårten Frisk
Elin Eriksson
Filip Norman
Stefan Mogren
Athina Bagiopoulou
Linn Landin