OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Crossmedia Communication
Crossmedia Communication är en contentbyrå som hjälper företag och organisationer att förbättra och effektivisera sin kommunikation och marknadsföring. Vi har vår bakgrund i tidningsvärlden och har stenkoll på att producera snygga, välgjorda tidningar som effektivt når ut till våra kunders önskade målgrupp. Vi har lång erfarenhet av tidningsproduktion och har genom åren framgångsrikt hjälpt kommuner, regioner, intresse- och branschorganisationer att berätta sin story. Är det något vi kan, så är det redaktionell kommunikation.
Numera har vi även två systerbolag vid vår sida. Fullservicebyrån Sprice hjälper kunder med allt inom kommunikation, från strategi och planering till genomförande och produktion. Det andra bolaget, Mondify, är en digital intäktsbyrå som har full fokus på att hjälpa sina kunder att träffa mitt i prick med sina digitala satsningar – från displayannonsering, sökmotoroptimering och webbutveckling.
Just nu söker vi en stabil, trygg och ambitiös ekonomiadministratör till vårt härliga team, där du blir en viktig kugge i den spännande framtiden för samtliga tre bolag. Tjänsten är ett vikariat och innebär ansvar för företagets ekonomiska administration.
Kort om tjänsten
Som ekonomiadministratör kommer du under vikariatets tid att ha ansvar för företagets ekonomi och utföra vanligt förekommande uppgifter inom området. I din roll kommer du att ansvara för fakturor, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, redovisning, avstämningar, budget, ekonomistyrning, analyser och uppföljning, moms, bokslutsarbete, årsredovisning och deklaration. Du rapporterar till företagets VD.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning. För att klara av uppdraget har du även några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är vass på Excel och van att arbeta i olika affärssystemen. Har du förståelse för och kunskaper av att driva företag anses det som meriterande.
För att lyckas och trivas i tjänsten krävs struktur, god affärsmässighet och en förmåga att leda dig själv. Tjänsten har en stor bredd i arbetsuppgifter, högt och lågt, vilket kräver att du är flexibel och hjälper till där det behövs. Du har ett noggrant förhållningssätt och lämnar ingenting åt slumpen.
Viktigt för tjänsten är:
- Eftergymnasial utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Officepaket, framförallt Excel, är ett krav.
- Talar och skriver på svenska och engelska
- Kunskap och erfarenhet av systemet Fortnox, eller god vana av andra liknande system och en fallenhet för att snabbt lära sig nytt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som ekonomiadministratör är ett vikariat om 75 procents arbetstid med start 1 november 2021 fram till 30 juni 2022. God chans till fortsatt anställning på heltid finns.
Kontakt
Mejla din ansökan eller eventuella frågor om tjänsten till: oskar.nylander@crossmediagroup.se
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt och intervjuer genomförs löpande till dess vi hittat vår nya kollega.