Culinary Chef - Account Manager Nestle Professional

Culinary Chef - Account Manager Nestle Professional

Arbetsbeskrivning

Har du ett passionerat intresse för smaker och matlagning? Gillar du att skapa och utveckla relationer och har ett intresse för försäljning? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö i en tjänst med stor frihet under ansvar och många stimulerande utmaningar? Då kan tjänsten som Culinary Chef/Account Manager på Nestlé Professional vara något för dig!
Vi erbjuder
I tjänsten Culinary Chef/Account Manager erbjuder vi dig ett spännande och utvecklande arbete. Du får möjlighet att arbeta med moderna och högkvalitativa produkter som OSCAR och Hälsans Kök. Vi är ett stabilt samt resultat- och kundfokuserat bolag med goda tillväxtmöjligheter och lång erfarenhet av branschen.
Du blir en del av ett framgångsrikt och affärsdrivet team på 5 personer; Culinary Chefs – Account Managers och en Sales Manager. Samtliga har bakgrund från det professionella köket och har ett starkt intresse för smaker, matlagning och relationer. Vi bygger vårt arbete på kundfokus, kvalitet och engagemang.
Du får ett stort nätverk externt; med kunder (restaurangägare, inköpare, utvecklingspersonal, kökschefer) och grossister, och internt; med kollegorna i säljkåren, Sales Coordinator och Marknadsavdelningen.
Ditt ansvar och arbetsuppgifter
Som Culinary Chef – Account Manager arbetar du på fältet och ansvarar för försäljning samt resultatmål i ditt geografiska område dvs södra Sverige. Du bygger både nya och utvecklar befintliga kundrelationer för att skapa tillväxt för Nestlé Professional Food. Tjänsten kräver ett ambitiöst och passionerat sälj- och demonstrationsarbete ute hos våra kunder och samarbetspartners.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• planering och genomförande av lokala mässor och kundevent.
• aktiv bearbetning hos kunder.
• följa trender och nyheter vad gäller råvaror, mat, matlagning och restaurangvärlden i Norden och internationellt.
• uppföljning och rapportering.
Dina erfarenheter och kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha god branschkunskap och ett brett kontaktnät inom restaurangbranschen. Du har gedigna och djupa kunskaper om alla processer i ett restaurangkök.
Tidigare erfarenhet av kundrelationer och försäljning mot restauranger från en liknande roll är meriterande. Även erfarenhet av att inspirera, demonstrera och agera konsultativt ser vi som positivt. Det är också en fördel om du har kunskap om, och relationer hos, restaurangbranschens grossister.
Du kommunicerar väl på svenska, i tal och skrift, och behärskar engelska, som är vårt koncernspråk. Du är van vid att använda programmen i Microsoft Office.
Tjänsten kräver att du har minst B-körkort.
Dina egenskaper
Till rollen som Culinary Chef/Account Manager söker vi dig som har stor passion för försäljning, mat och dryck, och drivs av att överträffa högt ställda förväntningar från kunder. Du uppskattar ett självständigt arbete med stor frihet, stort eget ansvar och med krav på goda resultat. Det innebär att du måste vara målmedveten, driven och ta initiativ, vara självgående i hög utsträckning, handlingskraftig, ansvarstagande, proaktiv, och engagerad i dina uppgifter, uppdrag och i dina kunder. Du ser utmaningar som möjligheter och har en kreativ ådra.
Tjänsten som Culinary Chef/Account Manager innebär att du behöver vara en problemlösare med väl utvecklad analytisk förmåga. Rollen kräver också uppmärksamhet på detaljer men samtidigt en god överblick.
Som person är du vidare utåtriktad, serviceminded, positiv och ödmjuk i ditt sätt att vara. Du skapar, utvecklar och bibehåller relationer och förtroenden, externt med kunder och internt, och har lätt för att samarbeta.
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är detta rätt jobb för dig?
Vi kommer att intervjua lämpliga kandidater allt eftersom de ansöker, så tveka inte att ta tillfället i akt att skicka in din ansökan och ditt CV så snart som möjligt och senast den 29 november. Om du har några frågor angående jobbet, tveka inte att kontakta Sales Manager Matilda Borovsky på telnr 0730-298235. Observera att vi endast accepterar ansökningar som skickas till oss via vår karriärsajt.
Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office HBG HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Postadress

ÄNGELHOLMSVÄGEN 25
HELSINGBORG, 25007

Liknande jobb


Norsktalande Säljare

Norsktalande Säljare

20 november 2024

19 november 2024