OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi står inför en spännande tillväxtfas med fokus på direktförsäljning, kunddriven produktutveckling och att ta ansvar för hela värdekedjan av Jeeves affärssystem till slutkund. Har du en brinnande passion för driva och utveckla kunders affärer och verksamheter? Tycker du precis som vi att Jeeves är det bästa affärssystemet på marknaden? Vi söker nu efter ytterligare en Customer Account Manager till vårt Jönköpingskontor.
Arbetsuppgifter
Som Customer Account Manager på Jeeves arbetar du med högkvalitativa lösningar med hög trovärdighet och lokal förankring. Du arbetar med kärnan av våra kunders verksamheter där du har en nyckelroll i att identifiera kundbehov och föreslå lösningar på en övergripande nivå. Du arbetar med befintliga kunder med fokus på utöka kundbasen genom bearbetning av företag som använder Jeeves system, men inte är direktkunder. Du har även möjlighet att arbeta både lokalt och internationellt. Dina främsta arbetsuppgifter är att:
- Skapa merförsäljning och kundnöjdhet.
- Ansvara för kontrakt och avtal.
- Ta fram lösningsförslag i nära samarbete med konsultorganisationen.
- Säkerställa en god kvalitet i offerter/avtal genom ett nära samarbete med leverans- och supportorganisationerna.
- Hålla en kontinuerlig dialog med kunderna.
- Driva affärsmöjligheter till avslut.
- Hålla dig uppdaterad inom ERP-marknaden.
- Löpande marknadsanalyser och rapportering.
Erfarenhet
Du har en bakgrund av komplex företagsförsäljning inom mjukvarubranschen. Har du dessutom erfarenhet inom ERP-branschen är det meriterande. Du har ett starkt driv och god förmåga att bibehålla kundrelationer.
- Du har minst 5 års erfarenhet av komplex företagsförsäljning.
- Du har dokumenterade erfarenheter av att nå goda resultat.
- Du är en skicklig kommunikatör och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
- Du har relevant universitet- eller högskoleutbildning.
- Erfarenhet av Microsoft CRM, Jeeves eller annat affärssystem är meriterande.
Vi är en internationell organisation med engelska som koncernspråk, det är därför mycket viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska flytande. Då Jeeves har kunder över hela Sverige kommer vissa resor i området vara nödvändiga och vi ser därför att du har körkort.
Personliga egenskaper
Som person är du affärsorienterad och har mycket god förmåga att förstå kunders olika behov. Du är även bekväm med att kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer. Vi söker efter dig som strävar efter att arbeta mot att nå mål och resultat samt att utvecklas tillsammans med Jeeves. Självklart är du en god lyssnare, nyfiken och engagerad. Du arbetar på ett strukturerat sätt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt.
Sök tjänsten redan idag!
Ta chansen att ansluta dig till ett team som brinner för sin produkt, ett företag med ljus framtid där engagemang och kunskap värdesätts. Skicka din ansökan så snart som möjligt till careers@jeeves.se märk den med: Customer Account Manager Jönköping i ämnesfältet. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tillsätta tjänsten, så snart vi hittat rätt person.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Max Gabrielsson
0704 80 18 74
Marina Åkerman
Angelica Louropoulos
070-480 18 68
Nathalie Bishop
+46765200127
Ann Fredriksson
08-58709900
Hanna Olin
0709839611