Customer Adviser

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss

Som en av nordens främsta experter på kompletta betallösningar kan vi erbjuda en komplex och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning är vi rätt arbetsplats för dig.

Om oss

Team Invoice Tailored består av 15 personer fördelat på tre grupper och en Team Manager. Vi ansvarar framförallt för leveransen av tjänsterna: Fakturaservice med billing samt en kreditkontotjänst. Vi distribuerar stora fakturavolymer för några få och samtidigt stora kunder. Mer konkret hanterar vi inkommande betalningar, fakturering och support/service till våra kunder och slutkunder.

Teamets två viktigaste mål är att öka vår rekommendationsgrad till andra, därmed bland annat vårt engagemang; och att öka vår kompetensnivå. Genom att arbeta aktivt med våra viktigaste mål har vi fokus på vårt välmående i teamet och fokuserar samtidigt på att bli än mer kunniga på det vi gör. Det i sig får såklart direkta positiva effekter på leveransen till våra kunder och upprätthåller den starka gemenskapen/lagandan i vårt team.

Customer Operations utgörs av medarbetare som dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen.

Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa av service i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Mer om jobbet


Det huvudsakliga arbetet består av kundsupport via ärende och en mindre del telefoni samt hantering av administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av betalningar / fakturering. Till en början av upplärningen kommer fokus att ligga på arbetsuppgifter inom betalningsprocessen och ärendehantering.

Några av dina arbetsuppgifter består i att;

- Hantera inkommande ärenden enligt uppsatta rutiner och riktlinjer framförallt via mejl och till viss del via telefon.
- Specifikt hantera administrativa arbetsuppgifter för betalningsprocessen så som placering av betalningar och på sikt även för faktureringsprocessen.
- Ansvara för att dokumentationer är aktuella och uppdaterade.
- Utföra och ansvara för debitering enligt uppsatta rutiner.
- Aktivt bidra till att utveckla och förbättra vår support och service till våra kunder, processer och verktyg på avdelningen.
- Vid behov delta, bidra och driva utvecklingsinitiativ/arbeten och uppdrag inom avdelningen.



Vi letar efter dig som:


- Har god initiativ- och genomförandeförmåga
- Har god analytisk förmåga och därmed förståelse för komplexa sammanhang
- Har hög integritet därmed självkännedom
- Har god kommunikationsförmåga och hanterar såväl svenska som engelska.
- Har god förståelse för och tidigare erfarenhet av kundnära arbete med service via framförallt ärendehantering.



Vi tror även att de är bra om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis back-office ekonomi eller hantering av fakturor eller kreditkontotjänster
- Utbildning / fördjupad kunskap inom ekonomi eller specifikt bokföring


Vill du bli vår nya Customer Adviser? Skicka din ansökan redan idag!
Tjänsten är ett vikariat på heltid i cirka ett år med start snarast möjligt.
Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2020-05-24. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta mig, Adam Gränefjord.

Vill du få en bättre bild av mig som ledare? Ta kontakt med mig via vårt rekryteringsverktyg eller ring mig.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.  Sedan vår start på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och idag är vi en av Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster och har kontor runtom i Norden.

PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar. Med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland och en kontinuerlig expansion är vi alltid intresserade av att komma i kontakt med personer med rätt profil.

Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Liknande jobb


Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024