OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett uppdrag hos Nordea Finans söker vi dig som vill arbeta i en roll som Customer Adviser i Onboardingteamet.
Nordea Finans är ett dotterbolag till Nordea. Vi ansvarar för objekt- och rörelsefinansiering, där våra huvudprodukter är leasing, avbetalning, fakturabelåning, kontraktsbelåning och kort- och konsumentkrediter. Produkterna marknadsför vi genom Nordeas kontorsnät samt via våra samarbetspartners, så som leverantörer och detaljister.
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb?
Vad innebär rollen?
Som Customer Adviser i Onboardingteamet kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera administrationen kring nya kundavtal.
Du registrerar och lägger upp nya avtal i systemen. Du ser till så att all information är komplett. Du kommer även att administrera utbetalningar på avtal.
Vidare har du även kontakt med såväl kunder samt partners. Du kommer att bistå dem vid frågor kring avtal och upplägg, samt ha kontakt med dem när kompletteringar behöver göras.
Arbetstiderna är vardagar 08.30-17.00.
Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå fram till årsskiftet, det kan finnas möjlighet till förlängning efter detta.
Placeringen är på Nordeas kontor på Kungsholmen, Stockholm.
Du kommer att bli anställd av Manpower och uthyrd till Nordea Finans.
Vem söker vi?
Nordea Finans befinner sig för närvarande på en spännande förändringsresa och arbetar med att hitta och skapa nya arbetssätt. Onboarding teamet är en ny del under Partner Services. Du kommer att få ta del av denna resa när nya rutiner och arbetsmetodik ska falla på plats. Vi ser det därför som viktigt att du både är bekväm med förändringar och har ett flexibelt förhållningssätt till ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid att du har ett driv och engagemang. Du har förmågan att arbeta självgående och strukturerat. Du är ansvarstagande, noggrann, en god teamplayer och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du är kommunikativ och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt såväl internt som externt.
Då koncernspråket är engelska så är det av vikt att du hanterar språket väl i tal och skrift.
Du har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi. Vi ser även att du har erfarenhet av administrativa arbeten. Har du arbetslivserfarenhet inom finansbranschen så är det meriterande.
Goda datorkunskaper inom Office-paketet samt generell systemvana är ett krav. Företagsspecifika system lär du på plats.
Vad erbjuder vi dig?
I denna roll ges du möjligheten att arbeta på ett spännande företag där de gemensamt satta värderingarna ligger till grund för det dagliga arbetet. Du blir en del av en energifylld arbetsgrupp som känner ett gemensamt ansvar och har ett hjälpsamt klimat där kunskaper delas med varandra och där kundorienteringen är stor.
Vill du veta mer?
Vi kommer att intervjua och presentera kandidater löpande och du är välkommen att söka redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Sördin via
Välkommen med din ansökan!