Customer Adviser till Team Factoring

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).

Customer Operations uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Team Factorings (Teamet) huvudsakliga uppdrag är att ansvara för den dagliga kontakten med kunder och slutkunder gällande Factoringtjänster, fakturabelåning och fakturaköp med tillhörande reskontra- och fakturaservice. Vi hanterar ett stort flöde av fakturor åt många kunder.

Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med kund och som drivs av utmaningen att ständigt förbättra kontakt, relation och service till våra kunder.

Några av dina arbetsuppgifter är:

- Ha daglig kontakt med våra viktiga kunder och slutkunder via mejl och telefon.
- Administrativa uppgifter såsom att hantera fakturor, inbetalningar, reklamationer och utbetalningar samt mejl och posthantering.
- Aktivt bidra till att utveckla och förbättra kundservicearbete, processer och verktyg i teamet. Komma med förslag till förändringar och förbättringar.
- Ansvara för att arbetsrutiner är aktuella och uppdaterade.
- Initiera och driva förbättringsarbete och vid behov delta i projekt inom enheten.


För att lyckas i rollen tror vi att:

- Du har stark egen drivkraft och vill fortsätta utvecklas långsiktigt genom att vara en del av PayEx.
- Du har god förståelse för och tidigare erfarenhet av kundnära arbete med service via telefon och mejl.
- Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och en hög grad av integritet.
- Du har stor social kompetens och mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska är nödvändig för att vara framgångsrik inom rollen.
- Du har stor förmåga att ta initiativ och trivs att arbeta med problemlösning.
- Du har förmåga att koordinera, strukturera och prioritera ditt arbete i en rörlig arbetsmiljö.


Vi tror även att det är bra om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis kundservice med telefon och dator som främsta arbetsredskap
- Viss bokföringskompetens
- Viss teknisk kompetens


Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av ett vinnande team. Du får vara med och driva vårt arbete framåt i en härlig arbetsmiljö med kontor i Visby.

Vill du bli vår nya stjärna? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsterna är på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsterna är tillsvidareanställning. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2021-12-12. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Team Manager Fredrik Larsson, fredrik.larsson@payex.com eller 070-526 20 56.

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58

SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106


Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024