OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Starka tillsammans - Bli en av oss
Som en av nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.
Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning är vi rätt arbetsplats för dig.
Customer Operations uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.
Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!
Vi i Team Factoring ansvarar för den dagliga kontakten med banken (samarbetspartner), kunder och slutkunder gällande Factoringtjänster, fakturabelåning och fakturaköp med tillhörande reskontra- och fakturaservice. Vi hanterar ett stort flöde av fakturor åt många kunder.
Vi letar efter dig som: Älskar att jobba med kund och som drivs av utmaningen att ständigt förbättra kontakt, relation och service till våra kunder. Du ser styrkan i att vi samarbetar som ett LAG samtidigt som du tar ansvar för din egen utveckling genom självledarskap. Du gillar att arbeta med siffror.
Några av dina arbetsuppgifter är:
- Ha daglig kontakt med våra viktiga banker (samarbetspartners), kunder och slutkunder via mejl och telefon.
- Arbete med betalningar, fakturering, kredithantering, reklamationer.
- Bidra till att utveckla och förbättra kundservicearbetet, processer och verktyg i teamet. Komma med förslag till förändringar och förbättringar.
För att lyckas i rollen tror vi att:
- Du tror på självledarskap och har stark egen drivkraft och vill fortsätta utvecklas långsiktigt på PayEx.
- Våra värdeord Enkel - Öppen - Omtänksam stämmer väl in på dig.
- Du har erfarenhet av kundservice via telefon och mejl.
- Du har god samarbetsförmåga och en hög grad av integritet.
- Du har stor social kompetens och mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska för att vara framgångsrik inom rollen. Plus i kanten om du även kan prata finska.
- Du har stor förmåga att ta initiativ och trivs att arbeta med problemlösning.
- Du har förmåga att koordinera, strukturera och prioritera ditt arbete i en rörlig arbetsmiljö.
Det är bra om du har:
- Tidigare erfarenhet av arbete med kredithantering
- Viss bokföringskompetens
- Viss teknisk kompetens
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av ett vinnande team. Du får vara med och driva vårt arbete framåt i en härlig arbetsmiljö med kontor i Visby.
Vill du bli vår nya stjärna? Skicka din ansökan redan idag!
Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt.
Placeringsort: Visby
Sista ansökningsdag är 2022-07-03. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Team Manager Fredrik Larsson, fredrik.larsson@payex.com. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168
SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84
Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.
Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.
På Swedbank Pay jobbar vi tillsammans för att skapa en värld där betalningar mellan köpare och säljare kan ske så tryggt och enkelt som möjligt - oavsett om mötet sker online eller i butik.
Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betalningslösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.