Customer Adviser till Team Invoice Tailored

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss

Som en av nordens främsta experter på kompletta betallösningar kan vi erbjuda en komplex och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning är vi rätt arbetsplats för dig.

Om oss

Team Invoice Tailored består av 15 personer fördelat på tre grupper och en Team Manager. Vi hanterar inkommande betalningar, fakturering och support/service till våra kunder och slutkunder. Vi ansvarar framförallt för leveransen av tjänsterna Fakturaservice med billing, samt en kreditkontotjänst. Vi distribuerar stora fakturavolymer för några få men stora kunder.

Om mig

Som din Team Manager kommer jag med ett coachande och närvarande ledarskap ge dig möjligheterna för att lyckas. Jag kommer att vara lyhörd, tydlig och visa vägen framåt och förväntar mig att du kommer med egna initiativ och förslag till förbättringar både för dig och teamet.

Att trivas och må bra på arbetet är en förutsättning för att lyckas och vilja utvecklas framåt. Vi är ett team som har nära till skratt och gillar utmaningar. Är du full av energi och vill utvecklas så kommer du att trivas hos oss.

Välkommen till oss!

Customer Operations utgörs av medarbetare som dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen.

Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa av service i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Mer om jobbet

Det huvudsakliga arbetet består av kundsupport via ärende och en mindre del telefoni både på svenska och engelska, samt hantering av administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av betalningar / fakturering. I början av upplärningen kommer fokus att ligga på arbetsuppgifter inom betalningsprocessen och ärendehantering.



Några av dina arbetsuppgifter består i att;

- Hantera inkommande ärenden enligt uppsatta rutiner och riktlinjer framförallt via mejl och till viss del via telefon.
- Specifikt hantera administrativa arbetsuppgifter för betalningsprocessen så som placering av betalningar och på sikt även för faktureringsprocessen.
- Ansvara för att dokumentationer är aktuella och uppdaterade.
- Utföra och ansvara för debitering enligt uppsatta rutiner.
- Aktivt bidra till att utveckla och förbättra vår support och service till våra kunder, processer och verktyg på avdelningen.
- Vid behov delta, bidra och driva utvecklingsinitiativ/arbeten och uppdrag inom avdelningen.


Vi letar efter dig som:

- Har god initiativ- och genomförandeförmåga
- Har god analytisk förmåga och förståelse för komplexa sammanhang
- Har god kommunikationsförmåga och hanterar svenska och engelska i både tal och skrift.
- Har god förståelse och tidigare erfarenhet av kundnära arbete med service och ärendehantering.


Vi tror även att de är bra om du har:

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis back-office ekonomi eller hantering av fakturor eller kreditkontotjänster
- Utbildning / fördjupad kunskap inom ekonomi eller specifikt bokföring




Vill du bli vår nya Customer Adviser? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är ett vikariat på heltid i cirka ett år med start snarast möjligt. Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2021-04-06. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta mig, Adam Gränefjord.

Vill du få en bättre bild av mig som ledare? Ta kontakt med mig via vårt rekryteringsverktyg eller ring mig.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.



PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.  Sedan vår start på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och idag är vi en av Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster och har kontor runtom i Norden.

PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar. Med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland och en kontinuerlig expansion är vi alltid intresserade av att komma i kontakt med personer med rätt profil.

Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024