Customer Adviser to Equipment Finance, Nordea Finance

Customer Adviser to Equipment Finance, Nordea Finance

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 10207

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Nordea Finans. Vi är en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ¨vi-känsla¨, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas.

Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders och partners behov som förändras hela tiden.

Nordea Finans Sverige AB är ett dotterbolag till Nordea. Vi ansvarar för objektfinansiering och våra huvudprodukter är leasing, avbetalning. Våra produkter marknadsför vi via våra samarbetspartners och via Nordea Bank.
Som en del av Nordea bidrar du till att skapa starka relationer med våra kunder – allt från privatpersoner, familjer, nystartade småföretag, storföretag och institut. Det vi gör – stort som smått – gör skillnad. Nu behöver vi dig och ditt engagemang för att leverera framtidens finansiella lösningar. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.

Om tjänsten

Är du en kommunikativ och serviceinriktad person som sprider härlig energi? Då har vi arbetet för dig. Som medarbetare på Kundservice Branches inom Equipment Fin    ance kommer du att ha kontakt med Nordeas företagskontor och Nordeas företagskunder via telefon och mejl. Stor del av arbetet består också av administration vilket gör arbetet omväxlande.

Rollen är placerad i Stockholm.

Vem du är

Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.   

Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift.

Utöver detta ser vi gärna att du:
* Tar ägarskap både för arbetsuppgifter och ditt eget lärande samt har lätt för att samarbeta med andra
* Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo
* Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
* Har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt
* Har goda kunskaper i svenska och engelska


Det är meriterande om du erfarenhet från kundservice och/eller administrativa arbetsuppgifter med fördel från bank eller finans.

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!

Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 14/08/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta anna.maria.gronlund@nordea.com
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är. 
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.co

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Liknande jobb


22 november 2024

18 november 2024

18 november 2024

Privatrådgivare

Privatrådgivare

15 november 2024