Customer Advisor inom Pre Collections

Arbetsbeskrivning

Nordax är en börsnoterad, ledande nischbank i Norden med drygt 200 medarbetare. Vi erbjuder in- och utlåning till ca 150 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Vi finns som komplement till storbankerna och är specialister på att hjälpa människor ta genomtänkta beslut, för ett liv de har råd med. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Vi är unika bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och omfattas av insättningsgarantin. Vi arbetar ständigt med att förbättra kundresan med fokus på hållbarhet; ansvarsfullt företagande är centralt för oss. Vi är övertygade om att det genererar en långsiktig affärsnytta för oss samtidigt som det levererar värde till våra kunder och övriga intressenter.



Vi söker nu en engagerad medarbetare till vårt team inom Customer Operations. Customer Operations ansvarar för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsteam och en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan i Stockholm.

Vi söker nu en Customer Advisor inom Pre Collection till Collectionsenheten. Arbetsuppgifterna innebär att ha kontakt med de kunder som är sena med sina betalningar via telefon och e-post. Vid kontakt med kund är vårt mål att på bästa sätt hjälpa kunden att komma i fas med sina betalningar. Vi behöver vara lösningsorienterade, hantera känsliga samtal, hantera svåra samtal samt kunna göra bra bedömningar och individuellt anpassade betalplaner.  

Vi söker dig som:


• Har hög arbetsmoral, är ärlig och alltid gör ditt bästa
• Gillar utmaningar och är lösningsorienterad
• Gärna lyfter dina kollegor
• Har erfarenhet från kundkontakt i tal och skrift. (inte ett krav)
• Har en god förmåga att arbeta under eget ansvar 
• Behärskar svenska språket flytande i tal och skrift

Du är driven, noggrann, målinriktad och bra på att kommunicera. Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna för kunderna. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för förändringar och nya arbetssätt.

Kulturen på Nordax präglas av delaktighet och beslutskraft. Hos oss har alla möjlighet att påverka helheten. Vi är en inkluderande bank som arbetar för mångfald och jämlikhet. Vi har korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkandeframåtanda. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.

Din ansökan
Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.nordaxgroup.com. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Fredrik Jansson, fredrik.jansson@nordax.se. Vid frågor om processen kontakta HR Partner Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 november 2017

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024